جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 دی 1398     
عدم تحقق خصوصی سازی، صنعت خودرو را به بیراهه کشانده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: راه حل جبران زیاندهی در حوزه خودروسازی، اصلاح مدیریت در این حوزه و ساماندهی آن توسط دولت است.

سید کاظم دلخوش اباتری در خصوص تسهیلات مصوب به منظور تامین مالی خودروسازان اظهار داشت: خودروسازان باید به بخش خصوصی واگذار می شدند زیرا عدم تحقق موضوع خصوصی سازی، صنعت خودرو را به بیراهه کشانده است.
 
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: زیان انباشته و مدیریت ضعیف در بعضی از مقاطع از جمله مشکلات اساسی این حوزه است. همچنین روش قیمت گذاری شورای رقابت در طول تاریخ گذشته نیز درست نبوده است؛ اینها از جمله مواردی است که می بایست تا امروز رعایت می شد اما لحاظ نشده و خودروسازان ما امروز بخشی از صنعت هستند که بیشترین ضرردهی را داشته اند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل جبران این زیان ها، اصلاح مدیریت در صنعت خودرو کشور و ساماندهی آن توسط دولت است. از سوی دیگر حمایت از قطعه ساز داخلی ضروری است زیرا در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان به دلیل مشکلات عدیده، دیگر به امر تولید نمی پردازند و وزارت صمت باید به این موضوعات توجه لازم را داشته باشد.
 
دلخوش اباتری افزود: باید از توان قطعه سازان برای تولید استفاده شود اما متاسفانه بسیاری از قطعه سازان در معرض ورشکستگی هستند و مطالبات معوق بسیاری دارند و با مرور زمان هرچه هزینه ها بیشتر می شود ارزش مطالبات معوق قطعه سازان کاهش می یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: