جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 دی 1398     
تسهیلات اعطایی به خودروسازان باید به صورت عادلانه بین قطعه سازان تقسیم شود

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات به خودروسازان به منظور پرداخت مطالبات قطعه سازان در حال پیگیری است اما موضوع مهم، توزیع عادلانه این تسهیلات به قطعه سازان است.

محمد حسینی درخصوص جلسه وزیر صمت با اعضاء کمیسیون صنایع و معادن پیرامون راهکارهای تامین مالی خودروسازان، اظهار داشت: در رابطه با بدهی قطعه سازان عدد بزرگی مطرح است، این مطالبات موجب شده تولیدکنندگان قطعات به بانک ها بدهکار باشند و همیشه در فشار سیستم های بانکی و مالیاتی و بیمه ای قرار داشته باشند؛ این موضوع موجب می شود در حوزه تولید و اشتغال کشور نگرانی هایی وجود داشته باشد.
 
وی افزود: تنها راه موجود فعلی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان در جال پیگیری است؛ سال گذشته مبلغ 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازی تخصیص یافت و امسال نیز مبلغ 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است؛ اما آنچه که حائز اهمیت بسیار است این است که در شیوه توزیع این مبلغ باید ساز و کارهای دقیقی مشخص شود؛ نباید این رقم را تنها به قطعه سازانی تخصیص دهیم که ارتباطاتی با شرکت های خودروساز دارند، لذا باید کوچکترین تا بزرگترین قطعه ساز را در جایگاه خود مورد نظر قرار دهیم.
 
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این تسهیلات حتما باید پرداخت شود در غیر اینصورت در حوزه های تولید و اشتغال با مشکلات عدیده روبرو خواهیم شد. با دریافت این تسهیلات، مطالبات قطعه سازان پرداخت می شود و بحث بعدی، توزیع عادلانه این مبالغ به قطعه سازان است.
 
حسینی در خصوص ممنوعیت واردات خودرو در سال 99 با توجه به لایحه بودجه گفت: در رابطه با بحث واردات خودرو نباید به شکل صفر و صد عمل کینم؛ در برخی از موارد لازم است خودروهایی که توان ساخت داخل آن را نداریم وارد کشور شود اما تقویت ساخت داخل یکی از سیاست های اصلی ما است.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اگر برای واردات آمبولانس اقدام نکنیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. این موضوع را می توان در کمیسیون بودجه و کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار داد تا اجازه دهیم برخی خودروهای مورد نظر با یک منشا ارزی خاص وارد کشور شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: