جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آبان 1398     
چرا پس از برجام، فقط خودروسازان فرانسه و چین به بازار ایران پا گذاشتند؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با بازاری که ایران دارد و با توجه به پتانسیل کشور برای پوشش کل منطقه، همکاری با قطب های خودروسازی دنیا برای کشور ما امکان پذیر است.

حمید گرمابی اظهار داشت: چند قطب خودروسازی در دنیا وجود دارد؛ در اروپا غیر از فرانسه، کشورهای آلمان و ایتالیا و در آسیا کره جنوبی و ژاپن صنعت خودرو فعالی دارند و ارتباط خودروسازی کشور با سایر خودروسازان دنیا غیر از فرانسوی ها امر غیر ممکنی نیست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامیافزود: اگر بتوان با کشورهای نامبرده، مذاکرات حرفه ای داشت، می توان با یکی از این کشورها به توافق در زمینه همکاری دست یافت، کما اینکه سالها است خودروهایی نظیر مزدا را در کشور داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: با بازاری که ایران دارد و با توجه به پتانسیل ایران برای پوشش کل منطقه، همکاری با قطب های خودروسازی دنیا برای ما امکان پذیر است.

گرمابی گفت: پس از توافق برجام، با توجه به صحبت های ترامپ در رقابت های انتخاباتی، تردید و نگرانی هایی برای خودروسازان دنیا علیرغم تصویب برجام وجود داشت و این مساله درخصوص سایر صنایع نیز صادق بود و علیرغم تصویب برجام، صاحبان صنایع دنیا بعضا اطمینان کاملی در این خصوص نداشتند زیرا آنان بسیار محافظه کار هستند و این مساله سبب شد پس از برجام غیر از فرانسه و چین، همکاری کشور دیگری با خودروسازی کشور شکل نگیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: