جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 شهريور 1398     
هوای تهران سالم است

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، هوای تهران در هفدهمین روز شهریور 98 با شاخص کیفیت 77 در شرایط سالم قرار دارد.

پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (یکشنبه، 17 شهریور) بوده که همراه با افزایش حجم ترافیک در این بازه زمانی، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها را فراهم خواهد کرد. به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات بعد از ظهر وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

هرچند این شرایط پابرجا نبوده و با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت یکشنبه به همراه ازدیاد تردد خودروها در این ساعات، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها دور از انتظار نخواهد بود که در برخی مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت. رفته رفته همراه با تداوم وضعیت جوی نسبتا آرام تا نخستین ساعات روز دوشنبه، از سرعت وزش باد کاسته شده که شرایط برای تجمع آلاینده ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل این روند موقتی خواهد بود.

به تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات هجدهمین روز از شهریور 98 وزش باد انتظار می رود که در برخی اوقات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق خواهد شد. همچنین کاهش نسبی دما در روز دوشنبه، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن را محدود کرده و انتظار می رود کاهش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز یکشنبه مشاهده شود. ازاینرو، انتظار می رود در برخی ساعات روز دوشنبه بر غلظت بعضی آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) افزوده شود که به طور موقت سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در بعضی مناطق پایتخت خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: