جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 شهريور 1398     
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار شد
تکمیل و بهره برداری از پروژه های فرهنگی نیمه تمام

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار تکمیل و بهره برداری هر چه سریع تر از پروژه های فرهنگی نیمه تمام پایتخت همچون «مجموعه صبا» شد.

محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر با اشاره به ایام عزاداری محرم و گرامیداشت مقام علمدار کربلا گفت: فردا و پس فردا تاسوعا و عاشورای حسینی است و سراسر جهان تشییع و بخش های بزرگی از جهان اسلام و سایر ادیان توحیدی، در رثای بزرگ علمدار سپاه حسین(ع)، عزاداراند.

وی ادامه داد: همانگونه که بزرگان دین فرمودند، مقام و منزلت، فرزند برومند امیرمومنان، ابوالفضل العباس، باید در مجالس عزای حسینی تبیین شود، این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام، بزرگمردی است که در زمان حمله سپاه کوفه به خیمه حسینی در روز تاسوعا، از سوی امام مامور به گرفتن مهلت شب عاشورا می شود و منزلت، اقتدار و هیبت وی موجب می شود که یک سپاه کوفه، عقب نشینی کرده و جنگ را به روزعاشورا موکول کنند.

هاشمی گفت: اگر زینب سلام الله علیها، پیامبر حماسه حسینی پس از عاشوراست ، ابولفضل العباس، پیامبر حماسه حسین، تا زمان شهادت است و به همین علت، مقام علمداری به وی اعطا می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: ابوالفضل، برترین دانشجوی مکتب حسین(ع) نیز هست و در شب عاشورا که شمر برای دور کردن عباس از اباعبدالله به وی پیشنهاد می دهد، وی به دستور امام، پاسخ شمر را می دهد و این درس را در تاریخ برجا می گذارد که حتی پاسخ فرد ملعونی نظیر شمر ابن ذی الجوشن که ماموریتش قتل امام حسین علیه السلام هست را باید داد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر نقش و ماموریت علمدار کربلا در واقعه عاشورا گفت: اگرچه علمداری ماموریت و وظیفه عباس در کربلا بود اما افتخار و دلخوشی فرزند علی، سقایی و سیراب کردن اطفال تشنه حسین بود و برای تحقق آرزوی رساندن آب به کودکان تشنه، به آسانی، دستان قدرتمند و چشم تیزبین و سر سربلندش را فدا کرد اما حسرت رساندن آب به خیمه ها، تا ابد بر دلش ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز 17 شهریور و واقعه جمعه خونین میدان ژاله (شهدا) اشاره کرد و گفت: در سالروز حادثه هفدهم شهریور ماه میدان ژاله با خون شهروندان مظلوم تهرانی، رنگین شد. 17 شهریور، نماد حقانیت مبارزه مردمی با استبداد بود که در برابر خشونت، خویشتن دار، اصلاح گر و مقاوم بودند و تصویر برآمده از جمعه خونین میدان ژاله دیروز و میدان شهدای امروز، گویاترین سند بر حقانیت انقلاب اسلامی در جهان شد که در اینجا، خاطره همه شهدا انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در تذکری به معاونت های فرهنگی اجتماعی و عمران شهرداری تهران گفت: همچنین تذکری دارم به معاونت فرهنگی اجتماعی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی. مجموعه های ارزشمند تئاتر آیینی صبا و مجموعه فرهنگی برج طغرل، در مرکز و جنوب تهران، پروژه هایی هستند که بخش عمده آن اجرا و سال هاست نیمه تمام رها شده اند و با وجود بازدیدهای مکرر بنده و سایر اعضای شورای شهر و تعهد مدیران به تکمیل آن هنوز امیدی به بهره برداری آن نیست، اگر تعهدات شهرداری عملی شده بود این مجموعه ها می توانستند در محرم امسال میزبان عزاداران حسینی و سایر برنامه های فرهنگی مدیریت شهری باشند و به صورت جدی از مدیران مربوطه می خواهم که نسبت به تکمیل وبهره برداری از این مجموعه ها و سایر پروژه های نیمه تمام اقدام عاجل را به عمل آورند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: