جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مرداد 1398     
هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد
برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در 1704 حوزه

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ چهارم مرداد گفت: انتخابات شورایاری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها در 1704 حوزه و 352 محله به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

محسن هاشمی در پایان صد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای جلسه توضیحاتی را در رابطه با انتخابات شورایاری‌ها مطرح کردم گفت: جلسه‌ای با خانم جنیدی داشتیم و نتیجه نهایی این شد که انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود و به تعاملی بین شهرداری تهران و سازمان بازرسی کل کشور رسیده‌ایم. این احساس من است و امیدوارم این احساس در بازرسی کل کشور هم ایجاد شده باشد.
 
وی با بیان اینکه در انتخابات شورایاری‌ها 12313 نفر ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: انتخابات در 1704 حوزه و 352 محله برگزار می‌شود و آن طور که مطرح شده قرار است برای اقلیت‌های مذهبی نیز در مکانی همانند کلیسا یا کنیسه انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود. این انتخابات با همکاری پلیس، بسیج از طرف سپاه، آموزش و پرورش، فرمانداری و شهرداری تهران برگزار می‌شود و برای اولین بار است که انتخابات شورایاری‌ها قرار است به صورت الکترونیکی برگزار شود و این به طور حتم انتخابات بدیعی خواهد بود.
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع گزارش تلفیق دیگر دستور جلسه شورای شهر تهران بود اضافه کرد: گزارش تلفیق گزارش مهم و زمان‌بری است و با توجه به تأخیر انجام شده در ارائه گزارش‌های تلفیق، امروز گزارش تلفیق سال 93 در صحن توسط حسابرس قرائت می‌شد.
 
هاشمی ادامه داد: گزارش تلفیق با نظر حسابرس به شهرداری می‌رود و پس از آن برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه خواهد آمد و پس از بررسی در این کمیسیون در صحن شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. گزارش سال 93 طولانی و تذکرهای حسابرس زیاد بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای سرعت بخشیدن به ارائه گزارش تلفیق سال 93 در کمیسیون برنامه و بودجه و هیأت رئیسه چاره‌ای بیندیشیم.
 
هاشمی با بیان اینکه تذکرات حسابرس در گزارش تلفیق سال 93 بیش از 200 مورد بوده است افزود: همچنین تذکرات اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به 130 مورد رسیده است. پس از بررسی در صحن و رأی‌گیری، گزارش مجدداً به کمیسیون حقوقی می‌رود و در آنجا موارد مختلف احصا خواهد شد و به دنبال آن اصلاحات به شهرداری بر می‌گردد و پس از بررسی در شهرداری مواردی که نیاز به بررسی‌های قضایی و حقوقی دارند توسط کمیسیون حقوقی، مراحل مرتبط با آن طی خواهد شد. به گفته هاشمی از 237 بند گزارش تلفیق در جلسه صد و پنجاه و هفتم تنها 10 بند خوانده شده است.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در انتشار گزارش تلفیق پیش از بررسی امکان‌پذیر است گفت: این گزارش محرمانه نیست و این موضوع با نامه‌های غیرمحرمانه رد و بدل می‌شود. در واقع نظرات شورا، شهرداری و حسابرس مطرح شده و در نهایت در شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
هاشمی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تذکرش به مدیریت شهری درباره وضعیت مترو و اعتراض نیروها عنوان کرد: اخیراً اعتراضی در مترو اتفاق افتاده که به دلیل تعدیل و جابجایی برخی از نیروها بوده است. در آنجا عده‌ای از کارکنان اعتراض کرده بودند و مرا مورد خطاب قرار دادند چون فکر می‌کنند زمانی من رئیس مترو بوده‌ام و امروز رئیس شورای شهر هستم می‌توانم اعمال نظر کنم. این در حالی است که من به عنوان رئیس شورای شهر توان اعمال نظر در مدیریت را ندارم. هم‌اکنون از تجهیزات مترو به خوبی استفاده نمی‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر 4 دستگاه TBN وجود دارد که نتوانستند از آن برای توسعه مترو استفاده کنند. همین‌طور در زمینه فاینانس و اوراق مشارکت موفقیتی حاصل نشده است.
 
هاشمی با بیان اینکه در مجموعه متروی تهران از جمله بهره‌برداری، کلی و واگن‌سازی 11000 پرسنل فعالیت می‌کنند گفت: باید برای این نیروها کار ایجاد شود و برای این منظور می‌توان از دولت کمک گرفت. مترو باید توسعه پیدا کند.
 
وی درباره آخرین وضعیت پرونده شهروند توضیح داد: تعزیرات عامل توزیع را 17 میلیارد تومان جریمه کرده و برای شهروند نیز 450 میلیون تومان جریمه تعلیقی در نظر گرفته است تا برای استفاده از برندهای مختلف دقت داشته باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: