جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 خرداد 1398     
ازخلاقیت جوانان و صنعتگران در جهت پیشرفت تکنولوژی صنعت خودرو بهره نبرده ایم

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز ، عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: بواسطه عدم وجود یک مسیر مشخص برای صنعت خودرو در کشور امروز شاهد بروز مشکلات فراوانی در این حوزه هستیم.

علی وقفچی با اشاره به اینکه در کشور ما مرجعی برای سنجش میزان تقاضا در جامعه وجود ندارد که بتوان بر اساس نیاز جامعه، میزان عرضه را تعیین کرد و همچنین تناسب بین قیمت تمام شده در کارخانه و بازار نیز بصورت دقیق تعریف نشده است گفت: علاوه بر این موارد بازار رقابتی ضعیف در داخل کشور و سوء استفاده هایی که عده ای منفعت طلب در این حوزه انجام می دهند موجب بوجود آمدن این وضعیت نابسامان در بازار خودرو شده است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانیکه ما با پدیده کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه و گران شدن آن مواجهیم واضح است که شاهد افزایش قیمت ها نیز باشیم. البته این افزایش قیمت ها باید بر اساس افزایش قیمت های واقعی و قیمت تمام شده باشد. نه قیمت های دستوری و یا قیمت های تعیین شده از سوی سودجویان.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما بر خلاف کشورهای پیشرفته دنیا برنامه ثابت و مشخصی برای پیشبرد اهداف اقتصادی وجود ندارد . در شرایطی که بانک ها برای سپرده گذاران سود 20% تضمین کنند و برای تولید کنندگان حتی 1% هم تضمین سود هم نداریم چطور می توان انتظار رونق در تولید را داشت. کشوری که برای تولید ارزش قائل نباشد و مشکلاتی پیشروی تولید را حذف نکند مطمئنا با افزایش نرخ تورم مواجه خواهد شد. تنها زمانی می توان انتظار کاهش نرخ تورم داشت که میزان تولید را افزایش یافته باشد.
 
وی تاکید کرد: اگر ما با بستر سازی و تعیین مشوق ،سرمایه های سرگردان را به سمت تولید هدایت کنیم علاوه بر استفاده از این سرمایه ها در راستای افزایش رونق تولید از حجوم این سرمایه ها در شرایط خاص و ایجاد اخلال در اقتصاد کشور نیز جلوگیری بعمل می آید. همچنین لازم است حداکثر سود در نظر گرفته شده برای سپرده ها بیش از 5 درصد نباشد چون تا زمانیکه سرمایه داران بدون هیچ ریسک و دغدغه ای سود مورد نظر خود را دریافت کنند و از طرفی تولید هم با چالش های بسیار مواجه باشد مسلما رغبتی به سرمایه گذاری در تولید نخواهند داشت.
 
وقفچی افزود: اگر ما مدعی هستیم افرادی در دنیا داریم که ناسا را مدیریت می کنند پس دلیل اینکه در داخلی سازی قطعات کوچک و ساده تر ناتوان هستیم این است که فرصت لازم را در اختیار جوانان و صنعتگران قرار نداده ایم و نتوانستیم آنطور که باید از خلاقیت آنها در جهت پیشرفت تکنولوژی صنعت خودرو بهره بگیریم چرا که در شرایط دیگر با استفاده از ظرفیت همین جوانان موشک قاره پیما هم ساخته شده است.
 
عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به دلیل عدم تقسیم عادلانه بیت المال باعث شدیم آنهایی که بهره مند از امکاناتند روز به روز بر بهره مندی آنها افزوده شود و آنهایی که در حاشیه شهر ها و روستاها زندگی می کنند روز به روز برمشکلات و اختلاف طبقاتی آنها با سایرین افزوده شود گفت: اگر بخواهیم کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات دهیم ضروری است در آمد حاصل از مالیات و فروش نفت و گاز ، بطور عادلانه چه در قالب کارت اعتباری چه نقد به تعداد جمعیت کشور تقسیم شود.
 
وی اذعان داشت: درصورتیکه یارانه تخصیص داده شده به بنزین در اختیار همه بطور یکسان و به میزان محدود قرار گیرد مطمئنا هم شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت خواهیم بود هم حق کسانیکه که در سال حتی یک لیتر بنزین مصرف ندارند به جیب آنهایی که روزانه تا دویست لیتر مصرف دارند نخواهد رفت. زمینه تولید ماشین های کم مصرف نیز فراهم خواهد شد .علاوه بر اینها استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر می شود و با کاهش آلودگی محیط زیست حاصل از آن شاهد کاهش هزینه های بهداشت و سلامت خواهیم بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: