جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 فروردين 1398     
از ابتدای نوروز تاکنون؛
بیش از 24 هزار نفر از موزه های بخش مرکزی پایتخت بازدید کردند

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،نصراله آبادیان با بیان این که به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و گردشگران در تعطیلات نوروزی ، تفاهم نامه هایی با موزه ها و اماکن تاریخی سطح منطقه منعقد شده است؛ افزود: بر همین اساس از روز اول فروردین تا امروز که هشتمین روز از تعطیلات نوروزی است بیش از 24 هزار نفر از خانه موزه مقدم ، خانه تیمور تاش(موزه جنگ) و موزه قرآن بازدید کرده اند.

آبادیان با اشاره به رایگان بودن بازدید از موزه قرآن و خانه تیمور تاش (موزه جنگ) در تعطیلات نوروزی ؛ خاطر نشان کرد: 
 
خانه تیمورتاش (موزه جنگ) 
 
خانه تیمورتاش که در حال حاضر محل موزه جنگ است؛ یکی از بناهای قدیمی و تاریخی تهران واقع در محدوده میدان حر ( باغشاه سابق) است که در دوره پهلوی اول متعلق به تیمورتاش وزیر دربار پهلوی بوده و حدود 160 سال قبل در دوران قاجار ساخته شده است.
 
عمارت تیمورتاش از سال 1397 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 1395 ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ به محلی جدید منتقل و با هماهنگی شهرداری تهران، (موزه جنگ) در عمارت تیمورتاش رسما افتتاح شد و درب های آن برای بازدید به روی شهروندان گشوده شد.
 
خانه موزه تیمورتاش در خیابان کارگر جنوبی- محله حر، میدان پاستور، روبروی مترو میدان حر داخل محوطه دانشگاه جنگ واقع شده است.
 
موزه قرآن کریم
 
این موزه با زیر بنایی به وسعت 10هزار متر مربع در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولی عصر(عج) برای نگهداری آثار برجسته و تداوم بخشی به فعالیت های قرآنی احداث و راه اندازی شده است.
 
خانه موزه مقدم
 
موزه مقدم متعلق به دانشگاه تهران و درحقيقت خانه مقدم از جمله خانه هاي مجلل دوران قاجار متعلق به يكي از درباريان آن زمان به نام محمد تقی خانه احتساب الملک بوده است.
 
از ويژگي هاي بارز اين موزه همگون بودن نسبي فضاي معماري با آثار تاريخي موجود در آن است، فضايي كه با مساحتي برابر 2117 متر مربع شامل 3حیاط بیرونی ، اندرونی و سرایداری است .جمع آوری اشیاء ارزشمند که از علایق شخصی مالک این خانه بوده است ؛ موزه مقدم را به یکی از ارزشمند ترین خانه های جهان تبدیل کرده است که همراه با معماری زیبا و هنرمندان آن جاذبه گردشگری ویژه ای در بافت تاریخی شهر تهران ایجاد کرده است.
 
این عمارت زیبا در خيابان امام خميني بعد از خيابان شيخ هادي واقع شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: