جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 فروردين 1398     
از 8 فروردین 98 انجام می شود
آغاز تورهای رایگان ری گردی ویژه نوروز

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه 20 تهران از آغاز تورهای رایگان ری گردی ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: ری گردی از مسیرهای گردشگری منحصر به فرد در تهران است که تا 12 فروردین امسال ادامه خواهد داشت.

فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: شهرری در ایام نوروز میزبان خیل عظیمی از مهمانان ومسافران نوروزی است که برای شناساندن ظرفیت های شهرری به مسافران، زائران و شهروندان تورهای گردشگری در ری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
 
افشار به وجود مسیر ری گردی در برنامه های تهران گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز اشاره کرد و ادامه داد: تورهای ری گردی از فعالیت های شاخص منطقه 20 به شمار می رود که هر ساله مورد استقبال شهروندان و مهمانان نوروزی قرار می گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه تورهای ری گردی رایگان است و از 8 فروردین ماه امسال کلید می خورد، افزود: روزانه 3 دستگاه اتوبوس با ظرفیت 120 نفر، گردشگران را به محل های تاریخی شهرری منتقل می کنند.
 
افشار آشنایی مهمانان نوروزی و شهروندان با آثار تاریخی شهرری را از مهمترین اهداف تورهای ری گردی برشمرد و گفت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آتشکده ری، برج طغرل، ابن بابویه وقبور مشاهیر و افراد نامدار وتپه چشمه علی از جمله مکان های مورد بازدید است.
 
گفتنی است؛ تورهای رایگان ری گردی با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرری اجرا می شود و شهروندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره های 55972118 و33747090 تماس بگیرند. 
 
لازم به ذکر است؛ وجود 198 اثر باستانی از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرری است، همچنین 32 بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی ( ع) ( با 11 میلیون زائر سالیانه) وامامزادگان مجاور و آرامگاه های علما و مشاهیر دین، علم و ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلینی و ... نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: