جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 اسفند 1397     
خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند در جلسه روز گذشته وزیر صمت با اعضاء کمیسیون صنایع مجلس، موارد متعددی از جمله افزایش تولید خودروسازان، میزان تقاضای بالا، کمک های صورت گرفته به بخش قطعه سازی، پرداختن به مساله سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات به بخش خودروسازی به منظور افزایش تولید مطرح شد.

رمضانعلی سبحانی فر اظهار داشت: در جلسه روز گذشته وزیر صمت با اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، آقای رحمانی مباحث مختلفی را مطرح کردند.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای جوین خوشاب و داورزن تصریح کرد: از جمله مواردی که آقای رحمانی در جلسه روز گذشته به آن پرداختند می توان به افزایش تولید خودروسازان، میزان تقاضای بالا و نحوه واگذاری ها اشاره کرد. همچنین آقای رحمانی به کمک های صورت گرفته به بخش قطعه سازی و پرداختن به مساله سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات به بخش خودروسازی به منظور افزایش تولید اشاره کردند، زیرا افزایش تولید باعث پاسخگویی بیشتر به بازار می شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع مهم این است که در حال حاضر خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و نقدینگی مردم به سمت بازار ارز، سکه و خودرو جابجا می شود و این امر یکی از دلایل عمده افزایش قیمت خودرو است، لذا کنترل این مساله دشوار است.
 
سبحانی فر تصریح کرد: اینکه ظرف 1 ساعت 150 هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام می کنند نشان دهنده این موضوع است که خودروهای ثبت نامی برای استفاده به عنوان وسیله خدمات رفاهی تلقی نمی شوند بلکه با توجه به نوسانات ارزی به عنوان یک کالای سرمایه ای تلقی می شوند.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای جوین خوشاب و داورزن گفت: در پایان جلسه مقرر شد به زودی جلسه دیگری برگزار و موضوعات جمع بندی شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: