جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 دی 1397     
سخنگوی شورای شهر خبر داد
پایان بررسی فصل نخست برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از پایان بررسی فصل نخست برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران خبر داد.

علی اعطا در حاشیه صد و چهاردهمين جلسه علنی شوراي شهر تهرار با بیان اینکه از 5 فصل برنامه 5 ساله سوم شهر تهران، امروز بررسی و تصویب فصل نخست به اتمام رسید، اظهار كرد: این فصل به موضوعات مالی و بودجه اختصاص داشت و فصل دوم با عنوان شهر زیست پذیر به موضوعات حوزه محیط زیست و شهرسازی می پردازد. در جلسه عصر دیروز اعضاء تا ماده 30 برنامه را بررسی و تصحیح کرده بودند و امروز از ماده 31 تا 42 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار به صورت رسمی این موضوع مطرح و به تصویب رسید که شهرداری برای اجرای پروژه های نیمه تمام و بهره برداری از این پروژه ها برنامه روشنی ارائه کند و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای پروژه های نیمه تمام را در نظر بگیرد.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در جهت تحقق پذیر شدن برنامه 5 ساله، شهرداری مکلف شد در بودجه سنواتی خود اگر نیاز به اصلاح بودجه دارد حداکثر تا پایان شهریور آن را پیش بینی و به شورا ارائه کند، اضافه كرد: اگر بودجه محقق نشود و نیاز به اصلاح داشته باشد در حقیقت برنامه محقق نمی شود.
 
اعطا تاكيد كرد: موضوع دیگری که در برنامه مورد توجه قرار گرفت حساب های فیمابین شهرداری با سایر دستگاه ها بود که پیش بینی شد با داوری تخصصی شهرداری و سازمان حسابرسی تکلیف این حساب ها روشن شود.
 
وی با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای مودیان شهرداری عنوان كرد: در حوزه اوراق مشارکت، پیش بینی شد این موضوع از انحصار بانک ها خارج شود و مودیان شهرداری نیز بتوانند از این اوراق استفاده کنند.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بررسی ماده احیای نهاد مطالعات توسعه شهری توضيح داد: تلاش برای احیای این نهاد در شورا آغاز شده بود. این موضوع در طرح جامع و تفصیلی وجود داشت که پیش از این متوقف شده و به دنبال آن هستیم که دوباره آغاز به کار کند.
 
اعطا با بیان اینکه تصمیم گیری برای زمین های بزرگ مقیاس شهری مانند اراضی بوستان ولایت و برج میلاد نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی جلسه امروز بود، گفت: همچنین سند توسعه محلات نیز باید تدوین شود. این موضوع مهمی است که محلات شهر تهران که به لحاظ تاریخی دارای هویت مهمی هستند، با تحولات شهری هویتشان کم رنگ نشود.
 
وی خاطرنشان كرد: در ماده 42 نیز که به موضوع بافت فرسوده اختصاص داشت پیش بینی شد شهرداری محدوده بافت فرسوده را به طور دقیق مشخص کرده و به اطلاع مراجع ذیصلاح برساند تا در خصوص آن اقدامات مناسب انجام شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: