جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آذر 1397     
سرنوشت نامعلوم متقاضیان نوسازی مینی بوس

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور بیان می کند که روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور کماکان متوقف است و افراد در حالیکه خودروهای خود را اسقاط کرده و وسیله کسب درآمد خود را از دست داده اند در این وضعیت گرفتار شده اند.

غلامرضا غضنفری در خصوص خبر افزایش 124 درصدی تولید مینی بوس و میدل باس در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: ما شاهد این افزایش تولید نبوده ایم، درواقع تاثیر این امر برای ما قابل لمس نبوده است.
 
وی درخصوص آخرین روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور گفت: نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور کماکان به شکل کامل متوقف است. توقف نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور چند ماهی است که به وجود آمده و افرادی که یک سال پیش ثبت نام کرده اند کماکان سرنوشت نامعلومی را به نظاره نشسته اند و درواقع تکلیف ثبت نام ها روی هوا است!
 
وی افزود: مثلا یک سال پیش شخصی برای خرید یک ون به قیمت حدود 100 میلیون تومان ثبت نام کرده است و امروز به این شخص اعلام می کنند که باید بیش از دویست میلیون تومان بپردازد و او قادر به پرداخت نیست. یا مثلا قیمت ون هیوندا 215 میلیون تومان بود که امروز به 400 میلیون تومان رسیده است. اتحادیه و ثبت نام کنندگان پیگیر این مسائل هستند ولی موضوع این است که این افراد خودروهای خود را اسقاط کرده اند و در واقع منبع و وسیله کسب درآمد خود را از دست داده اند و کسی جوابگو نیست.
 
وی درخصوص تسهیلات ارائه شده برای نوسازی گفت: برای نوسازی تسهیلات ارائه می شود. ما 80 درصد قیمت خودرو را به صورت تسهیلات فراهم نمودیم ولی این فرآیند بسیار طولانی است و برای اعطای تسهیلات افراد را از یک اداره به اداره دیگر هدایت می کنند و حدود 5 ماه طول می کشد تا تسهیلات فراهم شود. زمانی هم که تسهیلات آماده می شود یک مرتبه قیمت خودرو 50 تا 100 درصد افزایش می یابد و کسی تا امروز جوابگوی این وضعیت نبوده است.
 
مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور درخصوص راهکار برون رفت از شرایط فعلی گفت: متاسفانه دولت در این زمینه هیچ کمکی نمی کند. دولت اعلام کرد که 50 درصد هزینه نوسازی را به صورت کمک بلاعوض و 50 درصد مابقی را به صورت وام 4 درصد پرداخت می کند که هیچیک از این دو اجرایی نشده است.
 
غضنفری در پایان گفت: نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور کاملا متوقف شده است و هیچ کاری پیش نمی رود. مردم ثبت نام کرده و خودروهای سابق خود را اسقاط کرده اند و در این وضعیت گرفتار مانده اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: