جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آذر 1397     
سرنوشت طرح ساماندهی بازار خودرو این هفته مشخص می شود

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو و اهداف این طرح، اعلام کرد در  هفته جاری اصل طرح و یا پیشنهاد کمیسیون به رای مجلس گذاشته خواهد شد.

بهرام پارسایی اظهار داشت: در نطق بسیاری از همکاران گله از وضعیت صنعت خودرو کشور، عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب ، عدم انجام تعهدات توسط خودروسازان و گرانی بی رویه و بی دلیل قیمت خودرو وجود دارد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس اظهار داشت: طرح یک فوریتی چندین ماه پیش ارائه داده شده است ولی در کمیسیون معطل ماند. نهایتا پیشنهاد مسکوت ماندن توسط کمیسیون در مجلس رای نیاورد. قرار شد در مدت یک ماهه ، از اول مهر ماه ، کمیسیون نظر خود را به مجلس اعلام کند.
 
وی افزود: اکنون دو ماه گذشته و متاسفانه کمیسیون نظر خود را اعلام نکرده پس به ناچار هفته گذشته نامه ای به هیات رئیسه ارسال شد که با توجه به رای مجلس مبنی بر لزوم اعلام نظر یک ماهه و عدم اعلام نظر کمیسیون تا این لحظه، اصل طرح به مجلس آمده و به رای مجلس گذاشته شود.
 
عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: در هفته جاری اصل طرح یا پیشنهاد کمیسیون به مجلس می آید. با توجه به جمیع شرایط و اینکه نمایندگان کاملا در حوزه انتخابیه خود آگاه هستند و مردم گلایه های خود را به نمایندگان می رسانند، امیدواریم این طرح که چند هدف دارد تصویب شود.
 
وی در خصوص اهداف طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: یکی از اهداف، نظارت بر بازار خودرو و قیمت گذاری است. دیگری نظارت بر بازار خودرو و نحوه ارائه خدمات و پاسخگویی خودروسازان به مشتریان است. هدف دیگر افزایش امنیت و ایمنی خودرو ها و مساله اصلی آن نیز ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو است، زیرا چندین دهه است که به واسطه انحصار، هیچ ترقی و پیشرفتی در صنعت خودرو کشور نمی بینیم.
 
نماینده مردم شیراز افزود: هدف دیگر طرح، کمک به کاهش آلایندگی و مشکلات زیست محیطی است که این مساله به علت عرضه سوخت ناقص یا مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی است. در یک فضای رقابتی، تمام این مشکلات حل می شود و حفظ حقوق مشتری که در راس آن قرار دارد هدف طرح اولیه ما است. منتهی در کمیسیون به طور جدی به اهداف اصلی خدشه وارد شده که البته اگر طرح اولیه ارائه شود امیدواریم رای بیاورد و اگر طرح مطابق با نظر کمیسیون هم به مجلس ارائه شود  ما برای برگشت به آن طرح و تامین انتظاراتی که ارائه دهندگان طرح داشته اند، پیشنهاداتی داریم.
 
پارسایی درخصوص تفاوت زیاد قیمت کارخانه و بازار و راهکار حل آن گفت: دلیل این امر این است که خودروسازان نمی توانند عرضه و تقاضا را تنظیم کنند. قطعا اگر عرضه و تقاضا تنطیم بود باعث افزایش قیمت نمی شد.
 
وی با توجه به سوءاستفاده سودجویان از این شرایط گفت: دلالان از همین عدم تناسب عرضه و تقاضا سودجویی می کنند وگرنه اگر عرضه به حد کافی باشد هیچ سودجویی نمی تواند منفعت طلبی داشته باشد .از سوی دیگر عدم انجام تعهد خودورسازان مطرح است. خودروسازان تعهد کرده اند که سال گذشته تعداد زیادی خودرو را به مشتریان تحویل دهند ولی متاسفانه هنوز بسیاری از مشتریان خودروی خود را تحویل نگرفته اند. بنابراین طبیعی است که به سمت این بازار پیش رویم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: