جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 مهر 1397     
پور سیدآقایی خبر داد:
سهم 54 درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای شهر

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران افزایش 4 برابری دوربین های کنترلی را داشته ایم، گفت: خودروهای دیزلی در آلودگی هوای شهر تهران سهم 54 درصدی دارند.

محسن پور سید آقایی در نشست خبری شروع فاز دوم طرح کاهش با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از جدی ترین مسائل شهر تهران است، گفت: کامیون ها و وسایل نقلیه دیزلی منبع ایجاد 54 درصد آلایندگی هوای شهر هستند و در مرحله دوم طرح کاهش بر روی این خودرو ها تمرکز شده است. 
 
وی افزود: میزان گاز خروجی خودروهای سواری و آلایندگی آن ها کم اثرتر از خودروهای دیزلی است. بنابراین تردد کامیون ها و خودروهای دیزلی از اول آبان منوت به اخذ معاینه فنی است. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای جدی مرحله دوم طرح کاهش از اول آبان تصریح کرد: تمام رینگ های ورودی شهر به دوربین مجهز شده اند و خودروهای ورودی به شهر در صورت عدم اخذ معاینه فنی جریمه می شوند. 
 
به گفته وی تعداد دوربین های شهر تهران با افزایش چهار برابری و 300 دوربین به 1240 دوربین افزایش یافته و تمام وسایل نقلیه ای که در تهران تردد می کنند را ثبت کرده و در صورت عدم داشتن معاینه فنی جریمه می کند. 
 
وی با اشاره به هماهنگی وزارت کشور، فاوای نیروی انتظامی و شهرداری تهران برای کنترل معاینه فنی خودروها عنوان کرد: آمادگی همه جانبه و ظرفیت کافی در اجرای این طرح وجود دارد و حتی خودروهایی که روی کاغذ معاینه فنی گرفته اند در صورت دودزا بودن متوقف شده و برای اخذ مجدد معاینه فنی ارجاع می شوند. 
 
معاون شهردار تهران با بیان اینکه از روز گذشته 19 خودروی دودزا توسط شهروندان به شهرداری گزارش داده شده است، گفت: براساس اجرای این طرح خودروهای حمل زباله نیز در مبادی ورودی مراکزی که ناخاله را تخلیه می کنند کنترل می شوند. همچنین با همکاری راهور 6 اکیپ در 3 شیفت کاری معاینه فنی تمام خودروهای سنگین را رصد می کنند و اگر موردی فاقد معاینه فنی باشد پلاک در همان جا توقیف و پلاک تعمیری صادر می شود، مالک نیز تا 48 ساعت فرصت تردد در شهر را دارد. 
 
وی در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر سهم شهرداری از جریمه های راهور گفت: بر اساس قانون 60 درصد جرایم حق شهرداری تهران است که پرداخت نمی شود و بخش عمده ای از آن توسط دولت در بخش های دیگر هزینه می شود. 
 
پور سید آقایی در مورد موتورسیکلت های کاربراتوری گفت: ساماندهی 3 میلیون موتورسیکلت کار ساده ای نیست و نیازمند برنامه همه جانبه است. اما براساس قانونی که امسال اجرا شد موتورسیکلت های کابراتوری شماره گذاری نمی شوند. 
 
به گفته وی سهم موتورسیکلت ها از آلودگی هوای تهران 10 درصد است و وسایل نقلیه دیزلی عامل 54 درصد از آلودگی هوای شهر تهران هستند. بنا براین در این فاز هدف گذاری بر روی خودروهای دیزلی صورت گرفت. 
 
وی در مورد موتورسیکلت های برقی نیز توضیح داد: شهرداری تهران دو و نیم میلیون تومان کمک یارانه ای برای خرید موتورهای برقی در نظر گرفته بود که با نوسانات قیمت ارز این میزان بسیار کم است و باید برای آن چاره اندیشی شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: