جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 مهر 1397     
در پاسخگویی به نیازهای خودرویی کشور ناتوان بوده ایم

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت حوزه خودرو اظهار داشت: وضعیت کشور در حوزه خودرو مناسب نیست و در پاسخگویی به نیازهای کشور ناتوان بوده ایم.

علی گلمرادی اظهار داشت: اگر نگاهی به برخی کشور های موفق در حوزه صنعت انداخته و به عنوان مثال کره جنوبی را در نظر بگیریم متوجه می شویم که بخش عمده اقتصاد این کشور حول تولید و صادرات خودرو می گردد و موفقیت آنها در هر سه بخش کیفیت، کمیت و تنوع محصولات قابل توجه بوده و عمده ترین دلیل این موفقیت، فضای رقابتی شرکت های کره ای است، چرا که رقابت مولفه اصلی در موفقیت هر فعالیت و کسب و کاری است.
 
وی افزود: اگر چه در کشور هدف گذاری هایی برای رشد و توسعه اقتصادی داشته ایم اما باید بپذیریم که ظرف ارائه آنها تئوری، نظریه و گفتمان بوده و در عمل به گونه ای دیگر رفتار شده و متاسفانه نتایجی که از رفتارهای غلط به دست آمده گریبانگیر کل جامعه شده و اهمیت رفتارهای درست را در کشور به خوبی درک نکرده ایم.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کشور در حوزه خودرو مناسب نیست و در پاسخگویی به نیازهای کشور ناتوان بوده ایم به نحوی که نه تنها در ارزآوری این حوزه که می تواند یاریگر اشتغال و اقتصاد کشور باشد ناکام بوده ایم بلکه برای ارائه خودرو با کیفیتی پایین نیز نتوانسته ایم جوابگوی نیاز مشتریان باشیم.
 
وی تصریح کرد: با وجود کیفیت پایین محصولات، با تقاضای بسیار زیادی مواجه بوده و صف های طویل در ثبت نام ها و سفارشات این موضوع را نشان می دهد اما نکته مهم این است که ما حتی قادر به برطرف کردن نیاز مشترین در تقاضای کالاهای بی کیفیت نیز نیستیم.
 
گلمرادی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: بخشی از بازار های داخلی متاثر از بازارهای خارجی است و این امر در حوزه خودرو پررنگ تر بوده، به عنوان مثال صنعت خودرو در داخل کشور از افزایش قیمت خودروهای خارجی که به دلیل نوسانات ارز شیب زیادی داشته متاثر شده و این امر در افزایش قیمت خودورهای تولید داخل موثر بوده است.
 
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام افزود: افزایش قیمت خودروهای داخلی به مراتب کمتر از خودروهای خارجی بوده زیرا بخش عمده ای از قطعات خودروهای داخلی، تولید داخل بوده و افزایش قیمت ارز بر آنها تاثیرگذار نبوده، از طرفی شهروندانی که از یکسو توان خرید خودرو خارجی را ندارند و از سوی دیگر نگران افزایش قیمت زیاد و از دسترس خارج شدن خودرو داخلی هستند در تصمیماتی عجولانه اقدام به هجوم برای خرید خودرو داخلی می کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه این تصمیم گیری عجولانه مردم موجب شده مسولین و دست اندرکاران صنعت خودرو ارتقاء سطح کیفیت خودرو را موضوع مهمی ندانسته چرا که با یک استنتاج غلط بر این باورند که وقتی مردم خودرو را با کیفیت فعلی خریداری می کنند چه لزومی به ارتقاء کیفیت و تحمیل هزینه های مضاعف بر صنعت وجود دارد.
 
گلمرادی در پایان گفت: در چنین رویه ای امنیت، رفاه و سلامت شهروندان، سلامت محیط زیست و توسعه اقتصاد که از وظایف مهم بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد مغفول می ماند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: