جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 تير 1397     
ترانزیت سبز در چین؛
شهر شنزن پیشگام راه اندازی اتوبوس های برقی

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز، بین تمام برج های پر زرق و برق شهر شنزن در چین، 16 هزار اتوبوس الکتریکی مسئول جابه جایی مسافران هستند.

در سال 1980 شهر شنزن فقط یک روستای کوچک با جمعیت 30 هزار نفری بود. در حال حاضر این شهر 12 میلیون جمعیت دارد و تغییرات قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است. ناوگان حمل و نقل عمومی شنزن بسیار مجهز است و برای کنترل آلودگی هوا، مقامات این شهر تصمیم گرفته اند، اتوبوس های الکتریکی را به این ناوگان وارد کنند. 

شنزن در حال حاضر تنها شهر چین است که 100 درصد اتوبوس های عمومی آن برقی هستند. این شهر در واقع بزرگترین ناوگان اتوبوس های سازگار با محیط زیست را در جهان دارد.
 
شهر شنزن به نفع محیط زیست پای خود را فراتر گذاشته، به طوری که در حال حاضر مدیران شهری تصمیم گرفته اند تاکسی های الکتریکی را نیز وارد سیستم حمل و نقل عمومی کنند. این شهر که هم اکنون سهم بزرگی در کاهش آلودگی هوا دارد، به الگوی موفقی برای سایر شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن تبدیل شده است. به طوری که لندن نیز قصد دارد تا سال 2030 ناوگان حمل و نقل عمومی خود را به اتوبوس های برقی مجهز کند. واشنگتن دی سی و نیویورک نیز همین هدف را دنبال می کنند.
 
این نکته ثابت شده که با تغییر سیستم حمل و نقل عمومی شهر به سیستم کاملا الکتریکی، آلاینده های تنفسی شهر به طور قابل توجهی کاهش می یابد. شهر شنزن در نهایت به این نتیجه رسیده است که زندگی انسان بیشتر از سود شرکت های نفتی خارجی ارزش دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: