جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 خرداد 1397     
مطالبات و توجیهات قطعه سازان به حق و قابل درک است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت : جلسات مختلفی در کمیسیون صنایع و معادن درباره افزایش قیمت نهایی خودرو با حضور نمایندگان نهادهای مربوطه مانند قطعه سازان برگزار شد که طی این جلسات مشکلات خود را مطرح کردند.
 
رامین نورقلی پور اظهار داشت : برخی از مطالبات و توجیهات قطعه سازان به حق و قابل درک است زیرا از یک سو قیمت مواد اولیه افزایش یافته است و قطعه سازان ناگزیر به افزایش قیمت بودند و از سوی دیگر رشد قیمت قطعات در طول سال های گذشته قطعی بوده است.
 
وی در ادامه افزود : خودروسازان نمی توانند معوقات مالی قطعه سازان را به موقع پرداخت نمایند و معمولا با تاخیر پرداخت می شود ، همچنین تغییرات ناگهانی نرخ ارز بر افزایش قیمت خودرو تاثیر گذار بوده است که در مجموع همه این موارد در کنار یکدیگر موجب افزایش قیمت قطعه و خودرو شده است.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موافق افزایش قیمت خودرو هستید یا خیر اظهار داشت : ما طرفدار افزایش قیمت خودرو نیستیم ولیکن مشکلات قطعه سازان و خودروسازان قابل درک است.
 
وی در خصوص خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر افزایش سهم خودروهای چینی در بازار تصریح کرد : قطعا خروج آمریکا از برجام زمینه را برای حضور بیشتر کشورهایی که تمایل ندارند با افزایش تحریم ها فعالیتشان را در ایران کاهش دهند مانند چین و روسیه فراهم می کند و انتظار می رود که خودروهای چینی و خودروهای روسی پس از اعمال تحریم ها در بازار ایران سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.
 
نورقلی پور با اشاره به اهمیت پلتفرم ملی افزود : در حال حاضر پلتفرم ملی در کشور موجود است اما نیاز به توسعه و بروزرسانی پلتفرم ها وجود دارد از طرفی هم باید قبول کرد که بخشی از تولیدات داخلی وارداتی هستند مثلا در بخش موتور و قطعات پیشرفته هنوز نیاز به واردات وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود : هر چقدر میزان داخلی سازی پلتفرم ها و تولیدات داخلی افزایش یابد قطعا وابستگی ما به واردات کمتر خواهد شد و در زمینه تولید خودرو بی نیاز خواهیم شد ، مخصوصا با توجه به اینکه ، در مورد خودروهای مونتاژی ، متاسفانه شرکای خارجی در حال فراهم سازی شرایط خروج از مشارکت هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: