جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 ارديبهشت 1397     
کاهش تعرفه ها باید پیشرفت و رشد خودروسازان را به همراه داشته باشد نه ورشکستگی

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب مصوبه کاهش تعرفه واردات خودرو گفت : در حال حاضر در مساله کاهش تعرفه ها دچار یک تناقض هستیم ، از یک طرف خواهان افزایش تعرفه ها و حمایت از تولید داخلی هستیم و از طرفی حق مردم است که از خودروهای با کیفیت استفاده کنند.

 
هدایت الله خادمی با اشاره به حمایت های دولت از خودروسازان گفت : صنعت خودروی ایران حدود 50 سال است که توسط دولت حمایت می شود و خودروسازان در چندین مرحله قول دادند که ارتقا کیفیت و پیشرفت داشته باشند ولی هیچگاه این اتفاق در صنعت خودرو نیفتاده است و نهایتا خودروسازان با یک شرکت خارجی قرارداد بسته و حداکثر به مونتاژ روی آوردند.
 
وی در ادامه افزود : با حمایت هایی که طی سالیان از خودروسازان صورت گرفته است می بایست صنعت خودرو در وضعیت خیلی بهتری به سر می برد و دلیل این امر نا کارآمدی و عدم علاقه مندی به پیشرفت ، توسعه و ارتقا بین مسئولین کشور است.
 
وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر حتی خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند کاملا داخلی نیستند و برخی از قطعات آنها در چین تولید شده و وارد کشور می شود.
 
خادمی افزود : در سالیان گذشته چندین برند موفق و شناخته شده در کشور مانند شرکت ارج و شرکت های ریسندگی وجود داشته است که برخی از این شرکت ها حتی در آسیا اول بودند ، با وجود اینکه این شرکت ها خصوصی بودند و هیچ گونه حمایت دولتی نداشتند ، اما خودروسازان با وجود حمایت های گسترده از جانب دولت هنوز نتوانسته اند جایگاهی را که باید به دست آورند.
 
وی در خصوص کاهش تعرفه ها تصریح کرد : باید تعرفه ها و میزان واردات به گونه ای باشد که امکان پیشرفت و رشد برای خودروسازان وجود داشته باشد نه اینکه به ورشکستگی خودروسازان منجر شود و از طرفی مردم بتوانند کالای با کیفیت تر را برای استفاده انتخاب نمایند.
 
وی در پایان گفت : اگر کالای ایرانی با کیفیت باشد و استانداردهای لازم را داشته باشد حتما مردم آن کالا را خریداری خواهند کرد و از نمونه های خارجی کمتر استفاده می کنند ؛ باید توجه داشته باشیم که نباید به تولید کالای بی کیفیت ایرانی عادت کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: