جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 اسفند 1396     
برپایی تورهای دوستدار محیط زیست در ایام نوروز

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز: مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران از برپایی تورهای دوستدار محیط زیست در ایام نوروز خبر داد و گفت: تلاش ما این است در نوروز امسال برنامه های گردشگری در قلب تاریخی پایتخت با رویکرد حمل و نقل پاک برگزار شود.
 
علی محمد سعادتی اظهار کرد: قرار است امسال با همکاری مناطق 11 و 12 تور گردشگری دوستدار محیط زیست را در مسیر میدان امام خمینی (ره) تا دانشگاه "دافوس" یا خانه تیمورتاش برپا کنیم. نکته مهم اما این است که گردشگران بخشی از این مسیر را به صورت پیاده و بخش دیگر را با دوچرخه یا خودروی برقی طی می کنند.
 
وی با اشاره به هماهنگی شهرداری تهران با مسئولان مجموعه های تاریخی که در این مسیر گردشگری قرار دارند، گفت: تلاش ما این است در نوروز امسال برنامه های گردشگری در قلب تاریخی پایتخت با رویکرد حمل و نقل پاک برگزار شود. بر این اساس، محل شروع و خاتمه تورها ایستگاه های مترو خواهد بود و شهروندان ضرورتی برای استفاده از خودروی شخصی برای شرکت در تور نخواهند داشت.
 
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با یادآوری روش های ثبت نام در تورهای گردشگری دوستدار محیط زیست عنوان کرد: شهروندان از طریق سامانه 137 و سایت های مرتبط با گردشگری شهرداری تهران می توانند تقاضای خود را برای ثبت نام در تور اعلام کنند و در جریان کم و کیف آن ها بگیرند.
 
 سعادتی همچنین از اتمام مرمت خانه تیمورتاش خبر داد و بیان کرد: تفاهمی را با ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد کردیم تا خانه تیمورتاش در ایام نوروز همه روزه و بعد از آن هفته ای دو تا سه روز پذیرای گردشگران باشد.
 
آغاز به کار "خانه تهران" همزمان با فرارسیدن سال نو
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز به کار "خانه تهران" پرداخت و گفت: این خانه که در محله عودلاجان، چهارراه سرچشمه، خیابان جاویدی یا میرزا محمود وزیر قرار دارد از ابتدای نوروز فعالیت های فرهنگی خود را آغاز می کند و شهروندان برای شرکت در نمایشگاه های عکس، برنامه های شعرخوانی و ... می توانند در این مکان حضور پیدا کنند.
 
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با بیان اینکه حضور شهروندان در "خانه تهران" رایگان است، عنوان کرد: تلاش ما این است با فرارسیدن سال نو این مکان به عنوان یکی از پایگاه های فرهنگی و هنری در پایتخت شناخته شود و شهروندان در ایام بهار و تابستان از برنامه های فرهنگی متنوع آن استفاده کنند.   
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: