جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 اسفند 1396     
تدابیر دولت برای کاهش قیمت موتورسیکلت های برقی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت : نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای می تواند قدم بسیار خوبی برای کاهش آلودگی هوا باشد؛ چراکه امروز فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای تاثیر مخربی در آلودگی هوا دارد.

 
حسین رضا زاده اظهار داشت : با توجه به اینکه یک از اهداف مشترک دولت و مجلس نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده ای است؛ لذا باید زیرساخت های لازم جهت نوسازی فراهم باشد.
 
وی گفت : البته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده ای و کاهش آلودگی هوا باید یک سری هماهنگی هایی بین دولت و مجلس انجام گیرد.
 
وی با اشاره به افزایش آلودگی هوا و تعطیلی برخی ادارات و مدارس گفت : در حال حاضر آلودگی هوا به یک معظل تبدیل شده است؛ لذا لازم است یک برنامه ریزی انجام گیرد و دولت و مجلس طبق همین برنامه پیش روند تا به نتیجه مطلوب برسند.
 
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت : چنانچه دولت و مجلس طبق برنامه تعیین شده پیش بروند، قطعا سال آینده با 20 درصد کاهش آلودگی هوا روبه رو خواهیم بود.
 
به گفته رضا زاده موتورسیکلت ها نیز نقش بسیار مخربی در آلایندگی هوا دارند؛ به طوریکه 4 تا 7 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند.
 
وی گفت: به نظر می رسد برنامه هایی برای ورود موتورسیکلت های برقی در سطح شهر وجود دارد و این طرح قطعا جایگزین خوبی برای موتورسیکلت های کاربراتوری است .
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده موتورسیکلت های برقی حداقل 7 میلیون تومان است ؛ لذا بایستی مسئولین تدابیری در جهت کاهش قیمت این نوع موتورسیکلت ها بیاندیشند.
 
این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت : لازم است فرهنگ استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی در سطح شهر رواج پیدا کند؛ چراکه زمانی استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد قطعا زمینه نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم می شود و مسئولین همکاری های لازم را انجام خواهند داد.
 
وی در پایان افزود: استفاده از خودروی شخصی هم برای راننده و هم برای دولت هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: