جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 دی 1396     
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با شهرنوشت:
بدون ورود دولت مشکلات کلانشهرهایی همچون تهران حل نمی شود

به گزارش نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز ؛ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل شهر تهران بودجه نیست، گفت: باید ریشه این مشکلات شناسایی شده و با راه حل های کارشناسی به دنبال حل آن باشیم، همان گونه که در شهرهای بزرگ دنیا توانسته اند با برنامه ریزی های دقیق، مشکلات خود را حل کنند.

 محمد مهدی مفتح در بررسی لزوم توجه ویژه به شهرداری تهران در بودجه سال 97 دولت، گفت: شهرداری، سازمانی است که باید از درآمدهای ساکنین هر شهر اداره شود، اما بودجه کل کشور مربوط به تمام مردم است؛ مردمی که در روستاها و شهرهای کوچک زندگی می کنند، از درآمد سرانه پایین تری نسبت به شهرهای بزرگ برخوردار هستند، به همین دلیل شهرداری آن شهرها، از پرداخت هزینه های خود ناتوان هستند

وی در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، در خصوص اینکه اگر بخواهیم از بودجه کل کشور به شهرداری ها کمکی داشته باشیم، افزود: قاعدتا باید این گونه مسائل را هم مورد توجه قرار داده و با رعایت عدالت از بودجه کل کشور، برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدون ورود دولت، بسیاری از مشکلات کلانشهرهایی نظیر تهران حل نمی شود، عنوان کرد: در نتیجه این دو موضوع در کنار هم باید رسیدگی شوند. البته مردم شهر تهران یا شهرهای بزرگ هم از مردم همین کشور هستند و  از بودجه عمومی حق دارند بهره مند شوند، همان طور که مردم شهرهای کوچک هم این حق را دارند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص بودجه ریزی، نگاه جامعی داشته باشیم تا عدالت مابین شهرهای کوچک و کلان شهرها برقرار شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل شهر تهران باید در یک مدل چند وجهی بررسی و حل شوند، تصریح کرد: به باور بنده برای حل این مشکلات باید در ابتدا رویکرد علمی داشت، در مرحله دوم با یک برنامه مستمر و بلند مدت باید به سراغ حل این مشکلات و برقراری تعادل پیش رفت؛ چرا که با توجه به تجارب مدیریتی در کشور، مشاهده می شود که بسیاری از برنامه ها در میانه کار خود رها می شوند

وی در ادامه افزود: در نتیجه بر این باورم که با استفاده از تجاربی که در این زمینه ها وجود دارد، باید با یک نگاه علمی، برنامه درستی تدوین و به درستی نیز اجرا شود. یکی از مهمترین عوامل محقق شدن این روند، بودجه است.

مفتح با اشاره به اینکه در علم اقتصاد مطرح می شود که منابع محدود و نیازها نامحدود است، عنوان کرد: در نتیجه می توان با اتخاذ یک رویکرد علمی، مدیریت صحیح و استمرار در کار مشکلات را حل کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت نباید هزینه استفاده از پایتخت را از طریق پرداخت درآمدهای قانونی و بدهی های خود به شهرداری، بدهد، عنوان کرد: اگر دولت به شهرداری بدهی دارد، باید آن را پرداخت کند و این مسئله نیز باید در بودجه نیز گنجانده شود، اما بنده به دلیل اینکه نماینده شهر کوچکی هستم، می دانم که ورود جمعیت به یک شهر، موهبت است چرا که ما در شهرهای کوچک به دنبال ایجاد ساز و کارهای افزایش جمعیت هستیم.

وی در ادامه افزود: بنابر این اینکه مردم برای حل مشکلاتشان به تهران مراجعه می کنند و نه تنها هزینه ای را به تهران وارد نمی کنند، بلکه اقتصاد شهر تهران را نیز به جریان می اندازند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل شهر تهران بودجه نیست، خاطرنشان کرد: باید ریشه این مشکلات شناسایی شده و با راه حل های کارشناسی به دنبال حل آن باشیم، همان گونه که در شهرهای بزرگ دنیا توانسته اند با برنامه ریزی های دقیق، مشکلات خود را حل کنن

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: