جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 دی 1396     
مقصر آلودگی هوا کیست ؟ دولت ، خودروسازان یا بنزین !

به گزارش گروه نگاه پارلمان تهرانی نیوز ؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید : آلودگی هوا تنها به خودروسازان داخلی، بنزین و یا محیط زیست باز نمی گردد بلکه دولت باید متد استراتژیکی را در این راستا تعریف کند ، قطعا مجلس نیز حمایت های  لازم را خواهد داشت.

 محمد خالدی سردشتی اظهار داشت : البته آلودگی هوا موضوعی بسیار مهمی است چرا که وقتی با شاخص های دنیا و یا حتی کشورهای همسایه مقایسه ای صورت می گیرد  به درستی می توان نتیجه گیری کرد که در این بحث  بسیار عقب هستیم و بسیاری از بیماری های کلان شهرها به آلودگی هوا باز می گردد.

وی  گفت : برای حل این مشکلات باید دولت، مجلس و خودروسازان بخش خصوصی چهارچوبی را تعریف و بر اساس آن عمل کنند هر چند این موضوع به زمان زیادی احتیاج دارد.

وی تصریح کرد : آلودگی هوا موضوعی  فراگیر در کل دنیا است و کشورهای پیشرفته عموما راهکارهایی را جهت حل این معضل ارائه داده اند که می توان  با نمونه برداری از کشورهای پیشرفته این مشکل را به راحتی حل نمود.

وی تاکید کرد : در صورتی که دولت تسهیلاتی را فراهم و مجلس نیز قانون هایی را تدوین نماید می توان بر روی بحث سلامت مردم که مرتبط با موضوع آلودگی هوا است، اقدامات جدی تری انجام داد.

نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیداواری کرد : باید برای حل مشکل آلودگی هوا برنامه ای تدوین  و با تعهدی که در راس آن مجلس قرار دارد،  تنظیم شود.

خالدی با تاکید بر لزوم بروزسانی خودروها ، افزود : با بروزرسانی خودروها از میزان مصرف سوخت و همچنین گازهای آلایندگی خروجی کاسته خواهد شد البته باید بنزین های مصرفی از استانداردهای روز دنیا برخوردار باشد .

وی همچنین با اشاره به میزان آلودگی هوا و نقش موتورسیکلت ها در این آلودگی گفت: با توجه به گزارشات به دست آمده حدود 12 میلیون موتورسیکلت در ایران وجود دارد که از این تعداد،3 میلیون موتورسیکلت که 30 درصد از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده در تهران تردد دارند،

 وی با تاکید بر اینکه امروز میزان آلودگی موتورسیکلت ها  به مراتب بیشتر از خودروهاست ، تصریح کرد : البته جلسه ای که به منظور رفع آلودگی هوا با حضور دیوان محاسبات کشور،  سازمان بازرسی، وزارت صنعت و معدن و سایر دستگاههای متولی برگزار شد به  نتیجه ای نرسید؛.

وی با اشاره به لزوم عرضه موتورسیکلت های برقی در کلان شهرهای کشور ،افزود : باید مانند کشورهای پیشرفته موتورسیکلت های تهران را برقی کرد.

وی گفت :  البته برای  برقی کردن موتورسیکلت ها به اعتبارات کلانی نیاز است چرا که بسیاری از اقشار متوسط به پایین بواسطه استفاده از موتورسیکلت امرار معاش می کنند؛ لذا دولت باید در این رابطه کمک های بلاعوضی را جهت خرید موتورسیکلت برقی اختصاص دهد و همزمان بانکها وام هایی را با سود های پایین و مدت دار به مردم ارائه دهند تا توانایی خرید این نوع موتورسیکت برای اقشار متوسط جامعه نیز فراهم شود.

این نماینده مجلس گفت : چنانچه جلسه ای تشکیل شود و تصمیمات کاربردی لازم گرفته و زمانی در این راستا مشخص و در پی آن اولویت بندی ها تعیین شود قطعا به نتیجه دلخواه خواهند رسید.

وی با تاکید بر این گفته که امروز هزینه ها و عواقب ناشی از آلودگی هوا گریبان گیر دولت شده ، گفت : هرچه آلودگی در تهران بیشتر شود بیماری های ناشی از این آلودگی افزایش خواهد یافت لذا بسیار مناسب خواهد بود که دولت جهت رفع آلودگی تدبیری بیاندیشد تا نیاز به پرداخت پول کلان در این زمینه نباشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: