جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 دی 1396     
خضری:
تعداد متکدیان وارداتی رو به افزایش

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شیوع تکدی گری را نشانه بی تدبیری و عدم یکپارچگی دستگاه های مسئول دانست.

 

رسول خضری شیوع تکدی گری را نشانه بی تدبیری  دستگاه های مسئول و سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: برنامه ریزی های غلط اقتصادی شیوع آسیب های اجتماعی در کشور را به دنبال داشته و در این رابطه مجلس، دولت و مردم هر کدام به نوعی مقصر هستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم و سازمان های مردم نهاد می توانند نقش اساسی در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی داشته باشند از فعالیت باندهای تکدی گری در پایتخت انتقاد کرد و افزود: دولت باید متکدیانی که به صورت باندی و تیمی فعالیت می کنند را شناسایی و با آنها برخورد کند زیرا شناسایی باندها وظیفه مردم نبوده و از سویی ابزارهای لازم برای شناسایی  این افراد در اختیار دولت قرار دارد نه مردم.

دولت باید متکدیانی که از سر نیاز تکدی گری می کنند را شناسایی و از آنها حمایت کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید متکدیانی که از سر نیاز تکدی گری می کنند را شناسایی و از آنها حمایت کند، تصریح کرد: اگر دولت با برنامه ریزی مناسب از توان و ظرفیت توانمندان برای رفع نیاز نیازمندان بهره ببرد به طور قطع کمتر از 2 سال می توان چهره کشور را از این معضل  پاک کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه برخی از متکدیان کودک و برخی دیگرزنان جوان بوده که ممکن است در پوشش تکدی گری به شیوع آسیب های دیگری نیز دامن زده شود بنابراین نیاز است شهرداری، وزارت کشور، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه ها به صورت یکپارچه و هماهنگ معضل تکدی گری را در پایتخت مدیریت کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه اول انقلاب جمعیت روستایی 70 درصد بود اما در حال حاضر به 30 درصد رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور 17 میلیون حاشیه نشین داریم که این تعداد حاشیه نشین زمینه افزایش فقر و سایر آسیب های اجتماعی مانند تکدی گری را فراهم می کند.

تعداد متکدیان وارداتی از  کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان رو به افزایش است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد متکدیان وارداتی از کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه عدم همکاری دستگاه های متولی باعث شده نه تنها معضل تکدی گری در کشور رفع نشود بلکه شاهد واردات متکدی به کشور و پایتخت باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تشکیل شورایی در سطح شهرستان ها و مراکز استان ها برای شناسایی افراد نیازمند، گفت: متاسفانه در سیاست گذاری برای رفع آسیب ها یکپارچگی مناسبی دیده نمی شود این در حالی است که مدیریت یکپارچه شهری می تواند در تمامی زمینه ها موثر واقع شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: