جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 آذر 1396     
شروطی برای ایجاد قطب های جدید در صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است : راه نجات صنعت خودرو ایران ، توسعه و افزایش قطب های جدید خودروسازی ، خصوصی سازی و ایجاد فضا برای عرضه خودروهای جدید است.

 

سید مهدی مقدسی اظهار داشت : بهترین راهکار برای توسعه خودروسازی ایران مشارکت با برندهای مطرح در عرصه جهانی است البته در صورتی این مشارکت منجر به انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی به صنعت خودرو ایران شود تا تحت نظارت این شرکتها ، خودروسازی کشور تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت تطبیق استاندادهای داخلی خودروسازان با استانداردهای جهانی ، تصریح کرد : هر چند در راستای اجرای این استانداردها ، قطعا برخی از خودروهای قدیمی از چرخه تولید خودروسازان حذف خواهند شد که بالطبع پی گیری این مساله نیز وظیفه دستگاههای نظارتی است.

وی  افزود : البته به منظور ارتقاء کیفی تولیدات داخلی دستگاههای نظارتی نیز باید بر اساس قانون ، کنترل های مستمر را داشته باشند و در صورت عدم اجرای استانداردها از سوی شرکتها ، از ابرازهای قانونی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد : انتظار می رود مدیران عامل شرکتهای خودروساز بر اساس آنچه که در کمیسیون صنایع مجلس  وعده دادند ، در راستای توسعه تولید و اجرای استانداردهای جدید حرکت کنند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی توسط بخش خصوصی ،تصریح کرد : دو خودروساز کشور در چند سال گذشته رقیبی به طور عمده نداشتند بنابراین با توسعه شرکتها و ایجاد قطب های جدید ، رقابت در این بخش افزایش یافته و این فضا موجب رشد صنعت خودرو ایران خواهد شد.

مقدسی افزود : امروز رقابت سالم بین تولیدکنندگان شرایط را به سمت مطلوب تری هدایت کرده و مسلما بازار خودرو کشور را از وضعیت انحصار خارج خواهد کرد.

وی اظهار داشت : البته ایجاد رقابت در بازار نیز باید به صورت کنترل شده ای صورت گیرد تا همه این تلاش ها منجر به رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف صادراتی شود.

وی گفت : البته به شرطی باید قطب سوم و یا قطب های جدید دیگری در خودروسازی کشور امکان ایجاد و فعالیت داشته باشند که اهداف صادراتی نیز مدنظر خودروسازان باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: