جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آذر 1396     
شرط توسعه سهم داخلی سازی خودروسازان

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : ارتقاء استانداردهای تولید و اجرای الزامات کیفی و استانداردی یک ضرورت در صنعت خودرو است.

 

سید مهدی مقدسی اظهار داشت : امروز خودروسازان باید در جهت رعایت استانداردهای جدید تعریف شده توسط دستگاههای نظارتی ، تلاش بیشتری نموده و ارتقاء ایمنی و رعایت استانداردهای جدید تولید را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد : خوشبختانه با قراردادهایی که دو خودروساز بزرگ کشور با پژو و سیتروئن  و برخی از شرکتهای خارجی منعقد کردند زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی فراهم گردیده از این رو شرکتها بهتر می توانند در مسیر اجرای استانداردهای جدید حرکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد : بی تردید با ارتقاء دانش و تکنولوژی تولید ، ضمن رعایت استانداردهای تولید ، سهم داخلی سازی نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت :  قطعا برندهای معتبری مثل پژو و رنو برای حفظ  اعتبارشان در دنیا در جریان تولیدات مشترک نظارت ویژه ای را اعمال خواهند کرد و این مسلما حرکت رو به جلویی در صنعت خودرو ایران نیز خواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم همچنین به روند فعال سازی بخش تحقیق و توسعه در شرکتهای خودروسازی پرداخت و اظهار داشت : خوشبختانه در راستای افزایش تحقیقات و توسعه تولید در صنعت خودرو ، بخش آرندی و تحقیق و توسعه در شرکتهای خودروسازی فعال شده و گام های خوبی در این راستا برداشته شده است هر چند همچنان ابتدای کار هستند و باید حرکت در این حوزه مورد توجه و اهتمام بیشتری از سوی شرکتها قرار گیرد.

مقدسی افزود : البته تحقیقات صورت گرفته در جهت افزایش ایمنی ، رعایت چارچوب های استانداردی و تحول در ظاهر و عرضه فیس های جدید خودروهای تولیدی و افزایش آپشن هاست که حرکت هایی در این جهت آغاز شده است.

وی گفت : امروز باید حرکت در جهت  تحقیق و توسعه شتابان بوده و این جریان تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد : امید است انچه که قانونگذار و دستگاههای نظارتی معین کردند و قول ها و وعده هایی که توسط خودروسازان داده شده است  هر چه سریعتر محقق شود تا مردمی که خودرویی را خریداری می کنند دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین ضمن تاکید بر ایجاد فضا برای تولید خودروهای جدید در صنعت خودرو ، اظهار داشت : راه نجات خودروسازان توسعه این صنعت و فعال سازی بخش خصوصی و افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: