جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1396     
خضری:
اعتبارات پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گیرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو سوم از برنامه نوسازی و ایمن‌سازی مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود، گفت: آموزش و پرورش باید اعتبارات پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با اشاره به ضروت توجه به نوسازی مدارس ناایمن با شروع فصل سرما، گفت: همچنان مدارس ناایمن در کشور وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه ۹۹ درصد از بودجه وزارت آموزش و پرورش مشمول پرداخت حقوق و امور جاری می‌شود و تنها ۱ درصد از این منابع به بخش عمرانی اختصاص پیدا می‌کند و با ۱ درصد هم کار زیادی پیش نمی‌رود.

عضو «کمیسیون اجتماعی» مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر دو سوم از برنامه نوسازی و ایمن‌سازی مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود و تنها یک سوم آن را دولت تقبل می‌کند.

خضری تصریح کرد: در حال حاضر به بسیاری از مدارسی که حکم تخریب و بازسازی دارند بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود و ما مدارسی داریم که از سال ۹۲ مصوب شدند که تخریب و بازسازی شوند، اما متأسفانه تاکنون ریالی از اعتبارات به این مدارس اختصاص پیدا نکرده است؛ لذا اگر مصوب شده تا منابعی برای بازسازی مدرسه‌ای اختصاص پیدا کند و پیرامون آن گفته می‌شود که مدرسه هم باید تخریب شود قانونا دیگر دانش آموزم حق درس خواندن در آن مکان را ندارد. با این وجود آیا دانش آموز باید وسط خیابان درس بخواند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: معتقدم در حال حاضر آموزش و پرورش باید اعتبارات پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس را در اولویت کاری خود قرار دهد.


 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: