جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 آذر 1396     
50 درصد از هزینه های خودروسازان صرف پرداخت معوقات بانکی می شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است استانداردهای کیفی و ایمنی که توسط سازمان استاندارد جهت اجرا در صنعت خودرو تدوین شده در راستای افزایش امنیت سرنشینان و همچنین کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است.

 

محمد حسن نژادبا توجه به الزامات استانداردی 83 در صنعت خودرو اظهار داشت : قطعا مواردی از جمله جان انسان ها قابل چشم پوشی یا مصلحت اندیشی نیست از این رو اجرای این الزامات باید هر چه سریعتر توسط شرکتهای خودروسازی عملی شود.

وی با توجه به نقش مهم تولید در شرکتهای خودروسازی تاکید کرد : البته به جهت ضرر و زیان شرکت های خودرویی و حفظ تولید نباید جان 80 میلیون انسان به خطر بیافتد.

وی افزود: امروز مخالفتی با تولید خودروهای داخلی وجود ندارد اما این تولیدات باید منوط به رعایت همه ایتم های استانداردی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد : امروز باید شرکت هایی که با رعایت همه ایتم ها توان تولید دارند وارد عرصه صنعت تولید خودرو شوند و کار به افراد متخصص سپرده شود، هرچند این احتمال می رود که با افزایش کیفیت، شاهد افزایش قیمت و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم باشیم.

نماینده مرند و جلفا در مجلس دهم گفت : البته امروزه تمایل مردم به خودروهای با کیفیت افزایش یافته است و مسلما مردم با 30 میلیون تومان به سمت خودرو های بی کیفیت نخواهند رفت.

حسن نژادافزود : امروز خودروی  لکسوس با رعایت بالاترین استاندارد حق ورود به خیابان را دارد، پس سخت نخواهد بود اگر بتوانیم با رعایت استاندارهای 83گانه خودروی با کیفیت تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم به جای خرید کالای غیر استاندارد با اندکی صبر می توانند خودرو با کیفیت تری خریداری کنند، اظهار داشت  : بر اساس قاعده ای که بازار فروش خودرو در دنیا وجود دارد گاها بسیاری از خریداران خودروهای پرفروش در دنیا ، حداقل 3 ماه در نوبت خرید می مانند تا خودرو مورد نطر را خریداری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت : قطعا با اختصاص تسهیلات و فروش لیزینگی  می توان مردم را به خرید خودروی داخلی تشویق کرد.

حسن نژاد با اشاره به تاثیر سود های کلان بانکی بر افزایش مشکلات شرکت های خودروسازی تصریح کرد : متاسفانه سودهای کلان بانکی شرکتهای خودروساز داخلی را در آستانه ورشکستگی قرارداده است به گونه ای که امروز بیش از 50 درصد از هزینه شرکتهای خودروساز صرف پرداخت معوقات بانکی می شود از این رو این مسئله باعث افزایش قیمت خودرو نیز شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: