جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آبان 1396     
شاخص های اصلی دستیابی به توسعه بازارهای صادراتی در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، صادرات محور بودن صنعت خودرو را شاخص اصلی توسعه بازارهای صادراتی دانست و افزود: با افزایش کیفیت و همچنین تعدیل قیمت خودرو می توان بازار جهانی را تصاحب کرد..

سید جواد حسینی اظهاد داشت : در حال حاضر برخی از شرکتهای خارجی با دو شاخص کیفیت و قیمت مناسب بخشی از صادرات خودرو به کشور را به دست گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به گردش مالی بالای بسیاری از شرکتهای خودروساز در دنیا ، تصریح کرد : متاسفانه تولیدات داخلی به جهت عدم قدرت رقابت پذیری مناسب موجب شده تا صنعت خودرو ایران از این گردش مالی عقب بماند.

نمایند سنقر و کلیایی در مجلس دهم با اشاره به اینکه صادرات زمینه ساز توسعه صنعت خودرو است ، اظهار داشت : امروز برای تصاحب بازارهای جهانی باید دو مساله صادرات خودرو و قطعات مورد اهتمام جدی شرکتها قرار گیرد.

حسینی کیا افزود: در صورتی که به موضوع صادرات توجه جدی نشود بی شک در آینده نزدیک بازار تولیدات داخلی در کشور اشباع خواهد شد از این رو خودروسازان از هم اکنون باید به فکر توسعه بازارهای صادراتی باشند.

وی همچنین با توجه به لزوم استفاده از قطعات داخلی در تولید خودروسازان ، تاکید کرد : شرکت های خودروساز باید از قطعات داخلی جهت ساخت خودرو استفاده کنند و در این رابطه به نظر می رسد باید فرهنگ سازی شود.

 

 


 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: