جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 مهر 1396     
صادرات شرط پویایی و ماندگاری صنعت خودرو است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سازمان خبری خبرخودرو ضمن اشاره به اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور گفت : امروز توجه به صادرات از جمله ابرازها و شروط ماندگاری صنعت خودرو در کشور است.

محمدرضا نجفی اظهار داشت : در صورت عدم توجه به بازارهای صادراتی، نه تنها انتظار صنعتی ماندگار و رقابتی را نباید داشته باشیم بلکه در چنین شرایطی رعایت حقوق مصرف کنندگان و استمرار حیات بنگاهها که لازمه حفظ اشتغال است را در کشور شاهد نخواهیم بود.

وی با تاکید بر  اینکه امروز صنعت و تولید در کشور باید ظرفیت حداقل صادرات 30 تا 40 درصد از محصولات تولیدی را داشته باشد، گفت : هر گونه توجه به تولید صادرات محور ضمن اینکه زمینه ارتقاء کیفیت ، کاهش قیمت و دسترسی به دانش و تکنولوژی ذر تولید را فراهم می کند بلکه حرکت در مسیر امنیت در تولید را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه  توسعه بازارهای صادراتی ، پویایی ، ماندگاری و رقابت پذیری در صنعت خودرو را به همراه دارد ، تصریح کرد : بی شک هر گونه عدم اهتمام به حوزه صادرات در صنعت خودرو و عدم دستیابی به ظرفیت اقتصادی در تولید، در قیمت تمام شده تولید تاثیر منفی گذاشته و موجب افزایش قیمت خواهد شد.

وی افزود : همچنین عدم نگاه صادرات محور در تولید موجب می شود حقوق متعادل و متوازن ذی نفعان قربانی شود از این رو باید کلیه بخش های صنعتی به خصوص خودروسازان در حوزه های صادرات و توسعه بازار در این بخش تلاش مضاعفی را داشته باشند تا رشد صادرات در صنعت خودرو محقق شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین به بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در خصوص تولید و صنعت اشاره کرد و گفت : در بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی بر لزوم توجه به تولید صادرات محور در حوزه های صنعتی و تولیدی تاکید شده است .

نجفی تصریح کرد : در صورتی که سیاست های صادراتی در تولید توجه نشود باز هم باید حمایت مالی دولت از  بنگاههای تولید و صنعتی را شاهد باشیم و پذیریم که این بنگاهها غیر اقتصادی و زیان ده هستند و هزینه آنها نیز باید از جیب مردم پرداخت شود.

وی در ادامه به مفهوم حضور در بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت :  قطعا در تولید صادرات محور منظور عرضه محصولی با قیمتی کمتر از داخل و با ضرر و زیان در بازارهای صادراتی نیست بلکه هدف از صادرات این است که در بازاررقابتی محصول تولیدی در داخل مشتری داشته و مشتریان خارجی با اشتیاق نسبت به خرید تولیدات داخلی اقدام کند.

وی افزود : امروز هر گونه عدم ارتباط صنعت با دنیا و فعالیت در چارچوب مرزهای جعرافیایی ضمن اینکه موجب رانت و محدودیت مصرف کنندگان در استفاده از تولیدات می شود بلکه مانع حضور محصولات داخلی در بازار رقابت جهانی خواهد شد که قطعا مسیر درستی برای صنعت و تولید در کشور نخواهد بود.

وی تاکید کرد : بی شک در یک حیات رانتی ، منافع ذی نفعان در پای این رانت قربانی خواهد شد

  

.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: