جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 مهر 1396     
زیر و بم اقتصادی ایران در ۶ ماه نخست سال
افزایش قیمت خودروهای وارداتی آثار تورمی در بازار دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هزاران دستگاه خودرو وارداتی متوقف شده‌اند که این مسئله باعث افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰درصدی خودروهای وارداتی در کشور شده است، عنوان کرد: این موارد آثار تورمی خاص خود را در بازار دارد.

 

ولی ملکی درخصوص عملکرد اقتصادی دولت در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده توسط دولت، کشور 1 و نیم درصد افزایش رشد اقتصادی داشته است، اگر این اتفاق طبق آمار دولت صورت گرفته باشد کشور در حال رشد است اما تورم موجود در بازار کاهشی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سبد خانوار و بازار شاهد کاهش تورم نیستیم و این مسئله احساس نمی‌شود، گفت: در مسئله تورم به دنبال کاهش نمی‌توانیم شاهد کاهش باشیم زیرا هرساله تورم یک رشد تورم داریم اما اینکه رشد تورم نسبت به سال گذشته کمتر یا بیشتر باشد مورد توجه است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از عواملی که موجب افزایش قیمت‌ها در بازار شد افزایش قیمت فلزات گران بها در بازار جهانی است، اضافه کرد: هر تن از فلزاتی مانند فولاد، مس و آمینیوم 150دلار افزایش قیمت داشته ، هرچند که در کشور رشد و توسعه عمرانی نداریم اما افزایش قیمت این موارد در بازار کشور مانند خودرو، صنایع فولادی و آلمینیومی تاثیر گذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هزاران دستگاه خودرو وارداتی در پشت دروازه گمرکات کشور متوقف شده‌اند که این مسئله باعث افزایش قیمت 20 تا 30درصدی خودروهای وارداتی در کشور شده است، عنوان کرد: این موارد آثار تورمی خاص خود را در بازار دارند، هرچند که اینگونه موارد برای اقشار مرفح است اما این افراد برخی صنایع و تولیدات را در اختیار دارند که با مشاهده تورم و افزایش قیمت در بازار قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موارد مشاهده می‌کنیم روند رشد اقتصادی کشور سطحی است و رشد اقتصادی را شاهد نیستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: