جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 شهريور 1396     
راهکار ایجاد تحول در بازار خودرو ایران چیست؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است : تجربه چند دهه صنعت خودرو ایران نشان می دهد علی رغم پیشرفت های صورت گرفته اوضاع این صنعت همچنان رضایت بخش نیست.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : اوضاع کنونی نشان می دهد که سیاست هایی که تاکنون در حوزه خودروسازی دنبال شده،سیاست های درستی نبوده است.

وی تاکید کرد : مشارکت با برندهای معتبر خارجی خودروسازان را در حوزه تولید ، تکنولوژی و رقابتی نمودن قیمت کمک زیادی خواهد کرد از این رو مشارکت هایی که در ماههای اخیر با خودروسازان معتبر خارجی صورت می گیرد می تواند گام مثبتی در راستای تحول صنعت خودرو ایران باشد.

وی تصریح کرد : البته باید همکاری و مشارکت با برندهای معتبر بین المللی به طور جدی دنبال شود چرا که این جریان بر توسعه این صنعت و تحول بازار خودرو ایران کمک موثری خواهد بود.

وی اظهار داشت : امروز خودروسازان داخلی باید از لحاظ قیمت و کیفیت تولیداتشان را در رقابت با خودروهای خارجی ارتقاء بخشیده و به کیفیت خودروهای تولیدی در این شرکتها نزدیک شوند.

وی همچنین با اشاره به عدم دستیابی به کیفیت و قیمت رقابتی در صنعت خودرو ایران گفت : متاسفانه در این سالها خودروسازان داخلی در این زمینه کوتاهی کردند چرا که با وجود بازار انحصاری نیازی به ارتقاء کیفیت و قیمت رقابتی ندیده وانرژی چندانی در این زمینه صرف نکردند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : تا زمانی که بازار انحصاری در اختیار خودروسازان است شاهد تلاشی در حوزه کیفیت و قیمت از سوی شرکتها نخواهیم بود.

علیزاده بخشی از راهکار دستیابی به رقابت پذیری و تحول بازار خودرو را تغییر نرخ تعرفه واردات دانست و افزود : باید تعرفه واردات خودرو در یک زمانبندی مناسب و پلکانی کاهش یابد تا تحرکی در صنعت خودرو بوجود آید.

وی گفت : اگر در یک زمانبندی 5 ساله بر روی تعرفه ها کار شود قطعا شرکتهای خودروساز نیز در هماهنگی با این روند تلاش بیشتری خواهند کرد هر چند در این جریان باید مشکلات خودروسازان نیز دیده شود از این رو باید کاهش تعرفه ها به صورت کارشناسی و پلکانی صورت گیرد تا شرکتهای خودروساز نیز در این فرصت بتوانند خودشان را بالانس کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: