جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 شهريور 1396     
خودروسازان تا چه میزان از جریان سودهای بانکی منتفع می شوند؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که نظام بانکداری در کشور اصلاح نشود بخش های تولیدی و صنعتی همچنان با مشکلات مواجه خواهند بود .

 

عبدالله رضیان اظهار داشت : در صورتی که نرخ سود بانکها عادلانه شود کلیه بخش های اقتصادی کشور من جمله بخش های خودروسازی و قطعه سازی متحول و از این جریان منتفع خواهند شد .

وی تصریح کرد : بی شک با عملی شدن تصمیم بانک مرکزی اتفاقات بسیار خوبی در بازار تولید و صنعت و اقتصاد کشور رخ خواهد داد این جریان می تواند رونق بازار خودرو ایران را نیز به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد : چنانچه تسهیلات و شرایط فراهم شده در نرخ سود ، باعث عرضه خودرو به صورت لیزینگی شود قطعا استقبال بسیار خوبی را به دنبال داشته و بازار فروش و هدف خودروسازان بهتر تامین خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از جریان بانکداری در ایران خاطر نشان کرد : متاسفانه امروز بانک ها تبدیل به بنگاههای اقتصادی شدند و به جای اینکه فضای فعالیت در این بخش را به سمت بانکداری سوق دهند به دنبال تجارت و کسب سود هستند.

نماینده قائمشهر در مجلس دهم اظهار داشت : امروز شرایط اقتصادی کشور به نحوی است که بانک ها مانع جدی در رونق و توسعه صنعتی و اقتصادی هستند از این رو تا زمانی که بانک ها دست از سر اقتصاد برندارند این فضا به همین نحو کج دار و مریض خواهد بود یقینا اگر ما بخواهیم این وضعیت را اصلاح کنیم باید در وضعیت بانک ها تغییر و تحول ایجاد کنیم .

رضیان همچنین با توجه به وضعیت فروش و بازار خودرو ایران به جریان قراردادهای خودروسازان با شرکتهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت : با پذیرش برجام خودروسازان قراردادهای زیادی را با شرکتهای خارجی منعقد کردند اما اینکه در این راستا تا چه میزان بتوانند بازاریابی نمایند مسلما نکته مهمی است البته در صورتی که بازار هدف خارج از ایران باشد مطمئنا در جریان صادرات نتیجه خواهند کرد اما چنانچه بازار هدف تنها داخل باشد بی تردید با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با توجه به هزینه و قیمت تمام شده تولید در بازار فروش شرکتها گفت : البته امروز خودروسازان با مسائل عدیده ای در کاهش هزینه ها مواجهند که یکی از نکات مهم در این راستا معقول و منطقی بودن هزینه تولید است به عنوان نمونه وجود این میزان نیروی شاغل در صنعت خودرو طبعا در افزایش هرینه تولید نقش بسیار مهمی دارد.

وی دولتی بودن صنعت خودرو را مانع کاهش هزینه تولید دانست و افزود : متاسفانه به جهت سیستم دولتی در صنعت خودرو اصلاح این شرایط بسیار سخت است از این رو باید به سمتی برویم که شرکتهای خودروساز خصوصی شوند در غیر این صورت هزینه تولید و قیمت خودرو به همین منوال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران نسبت به کشورهای اطراف نتوانسته به نحوی عمل کند که رضایتمندی مصرف کننده را حاصل نماید، تاکید کرد : البته بخشی از این شرایط به بانک ها و بخشی نیز به خوود شرکتهای خودروسازی باز می گردد از این رو تا زمانی که صنعت خودرو دولتی است همین شرایط بوده و اصلاحاتی در این بخش ایجاد نخواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: