جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 شهريور 1396     
لاهوتی مطرح کرد:
تدوین آیین‌نامه استخدامی مانع جذب سلیقه‌ای و غیرمرتبط افراد در شهرداری‌ها

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر رفع جذب سلیقه‌ای و غیرمرتبط افراد در شهرداری‌ها، گفت: با تدوین آیین‌نامه استخدامی شهرداری ها شاهد کاهش هزینه‌های جاری خواهیم بود.

 

مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت درآمدی شهرداری‌ها، گفت: تعیین تکلیف استخدام شهرداری‌ها یکی از راهکارهای حل مشکلات مدیرت شهری است، شهرداری‌ها به آیین‌نامه‌ای نیاز دارند که وضعیت استخدام و تنوع جذب نیرو که هم‌اکنون در شهرداری ها حاکم است را مدیریت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه استخدام شهرداری‌ها در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است لذا انتظار می‌رود هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود زیرا در ساماندهی معضلات مدیریت شهری موثر است.

وی افزود: متاسفانه شهرداری‌ها به شکل سلیقه‌ای و بی سامان نسبت به جذب نیرو اقدام کردند؛ به نوعی که این اقدامات به معضل تبدیل شده و بودجه جاری شهرداری‌ها را افزایش داده است.

لاهوتی با بیان اینکه نیروهای سلیقه‌ای جذب شده در شهرداری‌ها کیفیت و تخصص لازم را ندارند، ادامه داد: بسیاری از نیروهای شهرداری تحصیلات مرتبط متناسب با شغلی و جایگاهشان ندارند، با این حال شهرداری‌ها باید نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی خود اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تدوین آیین‌نامه جذب نیرو و ابلاغ به شهرداری‌ها از بسیاری از این مشکلات می‌کاهد، این اقدام نه تنها در تخصصی شدن کار شهرداری تاثیر داشته بلکه به کاهش هزینه‌های جاری نیز منجر می شود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعیین تکلیف نیروهای مازاد صرفه اقتصادی برای شهرداری‌ها خواهد داشت به نوعی که اجازه می‌دهد منابع در مسیر درست صرف شود.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه لایحه مدیریت واحد و درآمدهای پایدار در دستور کار دولت است، گفت: وجود ۳ تا ۵ برابر نیروی مازاد در شهرداری ها علت مشکلات درآمدی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: