جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 شهريور 1396     
کاهش واردات و توسعه صادرات باید جزء اولویت های اصلی وزیر جدید صنعت باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت گفت: وی از جمله وزرای خوب دولت روحانی است و چند سالی نیز در همین حوزه از وزارت فعالیت داشته است.

 

مهرداد لاهوتی اظهار داشت : به سبب گرده خوردن بخش تجارت و صنعت در وزارت صنعت ، معدن و تجارت بی شک دکتر شریعتمداری با توجه به  تجربه های مختلف در بخش تجارت می تواند در این حوزه موفق ظاهر شود.

وی در ادامه بهترین راهکار در بخش صنعت و تجارت را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت :  باید نگاه به واردات در کشور تغییر یابد.

وی افزود : متاسفانه در در سال گذشته حدود 42 میلیارد تومان هزینه صرف واردات شده است و در این بین سهم کالای قاچاق بالغ بر 65 میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش واردات و توسعه صادرات باید در اولویت برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد ، افزود: هر چند در مجلس هشتم شورای اسلامی تعرفه واردات خودرو 20 درصدکاهش یافت اما با تذکر مقام معظم رهبری این قانون اصلاح شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی همچنین نسبت به افزایش واردات خودروی بی کیفیت چینی به کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: در گذشته خودروهای داخلی کشور قابل رقابت با خودروهای خارجی نبوده اند، اما امروزه شاهد واردات بی رویه خودروی چینی بی کیفیت هستیم که در این راستا انتظار می رود وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود این خودرو ها را به کشور محدود نماید.

لاهوتی در پایان قرارادادهای اخیر خودروسازان را از جمله قراردادهای مهم و حائز اهمیت در این صنعت دانست و افزود: با عملی شدن قراردادهای خودرویی ضمن اینکه بخشی از  نیاز بازار  داخلی تامین می شود، بلکه با آغاز این گونه تولیدات در داخل ، می توان بخشی از  بیکاری را با افزایش اشتغالزایی در کشور کاهش داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: