جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 شهريور 1396     
شروطی برای تشویق سرمایه گذاری در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : گام هایی که امروز در حوزه کاهش سود بانکی برداشته می شود قطعا قدم های مثبتی در حوزه خودروسازی کشور خواهد بود.

 

داریوش اسماعیلی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اظهار داشت : متاسفانه افزایش سود سپرده های بانکی در این سالها موجب شده است که سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به عرصه تولید نداشته و صرفا در بانک ها سپرده گذاری نمایند.

وی تاکید کرد : تعیین سود سپرده ها متناسب با نرخ تورم و حتی کمتر باعث عدم تمایل جامعه به سپرده گذاری در بانک ها و حرکت سرمایه ها به بخش های تولیدی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : البته باید همزمان با این تصمیم، سود تسهیلات بانکی نیز که حداقل 18 درصد است و گاها تا 21 درصد نیز می رسد هم کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت جدی بانک مرکزی بر فعالیت بانک ها ، افزود : البته در این جریان باید بانک مرکزی با نظارت دقیقی تر بر فعالیت بانک ها از هر گونه افزایش سودهای بیشتر بانک ها به مشتریان جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد : به طور طبیعی تصمیم اخیر بانک مرکزی و اجرای درست آن بر حوزه تولید تاثیر مثبتی خواهد گذاشت البته در صورتی که تمامی ضوابط و  ملزومات و شرایط در این بخش همزمان رعایت شود.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی همچنین تاثیر مثبت این اقدام را نیازمند هدایت درست دولت دانست و گفت : در صورتی که دولت برنامه ریزی درستی جهت اجرای این تصمیم و هدایت سرمایه ها داشته و مشوق هایی در این زمینه ایجاد کند و جهت دهی نماید ، مسلما سرمایه ها در مسیر درستی سرمایه گذاری شده و موجب رونق بازار بخش های تولیدی و صنعتی به خصوص خودروسازی و قطعه سازی خواهد شد.

اسماعیلی افزود : چنانچه این جریان به درستی هدایت نشود قطعا سرمایه ها به بازارهای غیر تولید سرازیر شده و به اقتصاد کشور لطمه خواهد زد.

وی گفت : در صورت خصوصی سازی واقعی و تشویق شرکتهای خصوصی در صنعت خودرو بی شک بخش هایی از سپرده های بانکی در حوزه صنعت خودرو سرمایه گذاری خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: