جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 شهريور 1396     
رضایی:
گزارش حادثه پلاسکو ۴۰ روز پیش تقدیم هیات رئیسه شده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش این کمیسیون درخصوص حادثه پلاسکو بیش از ۴۰ روز پیش تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است،گفت:نهادهای مقصر در این حادثه مشخص شده اند.

 

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به تقدیم گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس از حادثه پلاسکو به هیأت رئیسه مجلس، گفت: این طرح در بیش از یک ماه گذشته به هیات رئیسه ارسال شده و در حال حاضر در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس با تعیین نوبت از سوی هیات رئیسه قرار دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌های مسئول در این حادثه در گزارش مذکور، افزود: در بروز این حادثه شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار مالک پلاسکو به نسبت‌های مختلفی مقصر تشخیص داده شدند که البته در گزارش نهایی درصدی برای این تقصیرها تعیین نشده است.

برخی از دستگاه های مسئول درباره وظیفه نظارتی خود بر پلاسکو بی اطلاع بوده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از دستگاه های مسئول در خصوص نظارت بر پلاسکو و وظیفه خود در این رابطه بی اطلاع بوده اند، تصریح کرد: متاسفانه عدم اطلاع این دستگاه ها از وظیفه نظارتی خود نیز در بروز این حادثه دخیل بوده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شهرداری و دو وزارت راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی قدرت و توانایی لازم برای برخورد با کسبه بی‌توجه به مسایل ایمنی و کارگاهی پلاسکو را نداشته اند، گفت:دستگاه‌های مسئول می توانستند مانع از بروز این حادثه شوند؛اما متاسفانه غفلت دسته جمعی مسولان،بروز این حادثه را رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مشابه پلاسکو درکشور به ویژه تهران بیشمار است، افزود:به طورحتم بی توجهی به ایمنی ساختمان ها حوادث مشابه همچون پلاسکو را دوباره رقم می زند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه پلاسکو به شرایط ساختمان های مشابه نیز اشاره شده تا قبل از وقوع حوادث جلوی آن ها گرفته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: