جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 مرداد 1396     
مقدسی:
شریعتمداری شناخت خوبی از صنعت کشور دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن به واسطه تجربه کاری و شناخت مناسب از وضعیت صنعت استان‌های کشور، گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.

 

سید مهدی مقدسی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت و معدن دو دوره تصدی کرسی وزارت بازرگانی و معاونت ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد که این امر حاکی از تجربه مناسب او در حوزه اقتصادی کشور است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دیروز شریعتمداری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این حضور برنامه‌های پیشنهادی تشریح و مورد بررسی قرار گرفت. وی را گزینه مناسبی برای وزارتخانه صنعت و معدن می‌دانم چراکه در حوزه توسعه بازرگانی، افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، استفاده از ظرفیت‌های معدنی و رفع مشکلات صنایع استان برنامه های خوبی در نظر دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم بیان کرد: حضور شریعتمداری در وزارت صنعت و معدن می‌تواند انرژی جدیدی را در این وزارتخانه و در امر رفع مسائل و مشکلات صنعت کشور و توسعه بازرگانی ایجاد کند؛ چراکه رویکرد و نگاه بازی نسبت به اقتصاد دارد و این امر نویدبخش این مهم است که در رفع موانع صادراتی، رونق تولید، تقویت بخش معدن و یافتن بازارهای هدف و جذب بازارهای جدید موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نوع رویکرد شریعتمداری به وزارت صنعت با رای نسبتا بالای نماینده مجلس همراه باشد، افزود: عملکرد وزیر صنعت و معدن دولت یازدهم نیز قابل قدردانی است چراکه با توجه به تحویل گرفتن وزارتخانه صنعت که گرفتار مشکلات عدیده‌ای بود سعی در ساماندهی شرایط داشت و در این راستا اقدامات موثری در زمینه فعالیت صنایع کوچک و متوسط به انجام رساند.

مقدسی تصریح کرد: البته در کنار توجه به صنایع کوچک و متوسط لازم بود که صنایع بزرگ و افزایش صادرات نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما برداشتن گام‌های مثبت در امر رونق تولید نیز اقدام موثر در حوزه صنعت کشور بود.

وی با اشاره به وضعیت صنایع استان مرکزی عنوان کرد: وزیر صنعت دولت دوازدهم باید نسبت به صنایع بزرگ استان مرکزی همچون هپکو، واگن پارس، کمباین سازی، آذرآب و آونگان حمایت جدی داشته باشد تا به رونق گذشته خود بازگردند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم افزود: علاوه بر رسیدگی ویژه به وضعیت صنایع بزرگ، استان مرکزی زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را داراست و باید از این ظرفیت استفاده بهینه صورت گیرد.

وی نوسازی تجهیزات معدنی، بروزرسانی تکنولوژی کارخانجات جهت افزایش کیفیت محصولات و توجه به افزایش صادرات با توجه به استعدادهای استان مرکزی، همچنین افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید را از جمله اموری دانست که باید در حوزه صنعت استان مرکزی مورد توجه جدی وزیر صنعت دولت دوازدهم قرار گیرد.

مقدسی اضافه کرد: استان مرکزی ظرفیت و پتانسیل قابل قبولی در حوزه صنایع پایین‌دستی آلومینیوم، خودرو و نفت و گاز دارد و می‌توان بستر توسعه واحدهای این چنینی را در استان فراهم کرد، این رویکرد می‌تواند توسعه صنعت استان مرکزی را محقق سازد.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع مجلس شورای اسلامی پس از بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برنامه‌های آنان را مرور می‌کند تا مسیر براساس برنامه، همچنین برنامه ششم توسعه کشور پیش رود و این انتظار نیز از وزرای دولت دوازدهم می‌رود که براساس برنامه‌های اعلام شده خود عمل کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: