جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 مرداد 1396     
نقش تاثیرگذار سرمایه گذاران اروپایی در صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رقابت پذیری در صنعت خودروسازی گفت: رقابت پذیری صنعت خودروسازی زمانی محقق می شود که قیمت گذاری به بازار و بخش خصوصی محول گردد.

 

غلامرضا حیدری با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال حاضر رقابت پذیر نیست، افزود: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو را بر عهده دارد و به عنوان نهادی تصمیم گیرنده باید بر حسب سطح کیفی خودروها قیمت آنها را تعیین نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه رقابت پذیری خودروها باید منصفانه و عادلانه باشد، تصریح کرد: رقابت پذیری صنعت خودروسازی در بازار مستلزم رفع محدودیت های واردات و حذف تعرفه های اضافی آن است تا رقابتی منصفانه و عادلانه صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید داریم دستگاه های اجرایی تصمیماتی کارشناسانه اتخاذ نمایند و قبل از خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت به منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توجه لازم را داشته باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در پایان با اشاره به تاثیرات حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی اظهار داشت : حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی ایران یک مزیت است و می تواند در رشد و پیشرفت این صنعت تاثیر گذار باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: