جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 تير 1396     
تغییر سیاست های قیمت گذاری خودرو الزامی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی ایران با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه است.

 رضا علیزاده با بیان اینکه تعیین قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به یکی از دغدغه های صنعت خودروسازی ایران تبدیل شده است، افزود: صنعت خودروسازی ایران باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد و با اصلاح تدریجی تعرفه ها شرایط برای دستیابی به ثبات قیمت در بازار فراهم گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: با واگذاری این صنعت به بخش خصوصی و خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت، قیمت خودرو بر اساس میزان عرضه و تقاضا و سطح کیفی آن تعیین می شود.

وی با بیان اینکه تغییر سیاست های قیمت گذاری خودرو امری الزامی است، اظهار داشت: در چند دهه اخیر سیاست های غلطی (اعم از ایجاد بازار انحصاری، تعیین قیمت توسط شورای رقابت و حمایت های غیر اصولی دولت از خودروسازان) برای بازار خودروسازی ایران اتخاذ شده که منجر به پایین آمدن سطح کیفی خودروها و عدم ایجاد تحول در این صنعت شده است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزام خصوصی سازی صنعت خودروسازی اذعان داشت: برابر اصل 44 قانون اساسی باید کلیه بنگاه های اقتصادی کشور به بخش خصوصی واگذار شوند در حالی که در حال حاضر این اصل به طور صحیح اجرایی نگردیده و صنعت خودروسازی به هیچگونه پویایی و تحولی دست پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه عدم دخالت دولت در مدیریت بنگاه های اقتصادی منجر به رشد صنایع تولیدی خواهد شد، ابراز داشت: برای دستیابی به رقابت پذیری و پیشرفت صنعت خودروسازی ضرورت دارد بازار تعیین کننده قیمت نهایی خودرو باشد تا بر اساس سطح کیفی خودروها قیمت آنها تعیین گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: