جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 آبان 1393     
عوارض داروها را جدی بگیرید!

باشگاه خبرنگاران: افراد زیادی در سراسر جهان با مشکل کلیه روبرو هستند اما اخیرا سیستم خدمات درمانی اسکاتلند توصیه‌هایی را به بیماران ارائه داده که در آن گفته شده که اگر در هنگام مصرف برخی از داروهای رایج که ممکن است عوارض جانبی برای کلیه داشته باشد احساس ناراحتی‌های دیگری کردند چکار باید انجام دهند.

دکتر مکارتی گفت: ما برای بیماران داروهای مختلفی تجویز می‌کنیم مثلا داروهایی که برای فشار خون بالا به کار می‌رود یا داروهایی که برای کنترل قند خون به بیماران دیابتی تجویز می‌شود.

وی گفت: مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این بیماران دچار ناراحتی‌های دیگری می شوند مثلا اسهال و تب. اینجاست که داروهای تجویز شده ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

وی گفت: عمده‌ترین مشکلی که ممکن است بوجود آورد آسیب دیدن کلیه یا بوجود آمدن مشکلی برای این عضو حساس است.

در مواقع عادی داروهای مصرفی آسیبی به کلیه نمی‌زند اما اگر فردی دچار اسهال شده و آب بدنش کم است این داروها می تواند مثل یک سم عمل کنند، چون مانند قبل نمی‌توانند از ادرار دفع شوند.

مکارتی افزود: نتیجه این می‌شود که دارویی مصرف می‌کند که به دلیل ناراحتی‌های هم زمان کمکی به او نمی‌کند و حتی به کلیه ضرر هم می زند.

پزشکان توصیه می‌کنند در حالت‌هایی مثل اسهال، تب یا سینه پهلو به طور پیوسته در طول روز داروهای مصرفی را قطع کنند اما 24 ساعت یا 48 ساعت بعد از بهبودی همان دارو را مصرف نمایند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: