جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 آبان 1393     
تخفیف گازی روسیه برای اوکراین

فارس: «دمیتری میدویدیف» نخست وزیر روسیه روز شنبه بعد از تشکیل نشست کابینه وزراء، دستور مربوط به نرخ عوارض گمرکی برای ارسال گاز به اوکراین که بر اساس آن قیمت 333.3 دلار و بیشتر در ازای هر 1000 مترمکعب گاز، 100 دلار کاهش قیمت خواهد داشت را امضاء کرد.

طبق اطلاعات خبرگزاری «نووستی»، در این سند آمده است: «این دستور بطور موقت تا دوره زمانی 30 ماه مارس سال 2015 (بهار سال آینده) تنظیم شده، روش محاسبه خاص آن به میزان قیمت تعیین شده در قراردادهای مربوط به گاز طبیعی که از خاک فدراسیون روسیه به خاک کشور اوکراین ارسال می‌گردد، بستگی خواهد داشت».

بر اساس این حکم، مالیات بر صادرات گاز به اوکراین به شکل ذیل محاسبه خواهد شد: در صورت قیمت 333.3 دلار و بالاتر در ازای هر 1000 مترمکعب گاز با کاهش 100 دلاری همراه خواهد بود و با قیمت زیر 333.3 دلار کاهش معادل 30 درصد چنین قیمتی در نظر گرفته شده است.

مقامات شرکت «گازپروم» روسیه نیز اعلام کردند که این شرکت حاضر است تا ارسال گاز به اوکراین را بلافاصله پس از آنکه شرکت «نفت و گاز اوکراین» به تعهدات خویش بر اساس توافقنامه بروکسل عمل کند، آغاز کند.

نمایندگان روسیه، اوکراین و کمیسیون اروپا روز پنج شنبه توافقنامه «طرح زمستانی فروش گاز» را امضاء کردند که از سرگیری ارسال گاز طبیعی روسیه به اوکراین و تامین ترانزیت آن به کشورهای اروپایی در فصل زمستان را در نظر دارد.

«طرح زمستانی» شامل بسته توافقی در خصوص فروش گاز طبیعی روسیه به اوکراین و تامین ترانزیت آن به کشورهای اروپایی در دوره زمانی زمستان تا پایان ماه مارس سال 2015 است که بر اساس آن طرف اوکراینی 3.1 میلیارد دلار از کل بدهی 5.3 میلیارد دلاری خود در ازای خرید قبلی گاز روسیه را خواهد پرداخت و در ازای آن از شرکت «گازپروم» حجم گاز اضافی برای مصرف در فصل سرما به قیمت 385 دلار برای هر 1000 مترمکعب گاز بر اساس اصل «پیش پرداخت»، خریداری خواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: