جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 آبان 1393     
با کمال تعجب شاهدیم که دولت هزینه ای بابت توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است

به گزارش  گروه پارلمانی شهرداری نیوز؛ سید محمد بیاتیان با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو در ماه آینده گفت : برگزاری دومین همایش صنعت خودرو در حالی می تواند موثر واقع شود  که خودرو سازان خارجی  حاضر در این همایش ، در جهت سرمایه گذاری مشارکتی حرکت های مثبتی  را از خود نشان دهند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : سرمایه گذاری مشارکتی شرکت های خودرو ساز خارجی می تواند منجر به توسعه و ارتقا صنعت خودرو در ایران شود و با توجه به برگزاری دور اول این همایش در سال گذشته ، باید بررسی هایی صورت گیرد که از همایش نخست در سال گذشته چه نتایجی به دست آمده است .

بیاتیان در ادامه افزود: وزارت صنایع  و خودرو سازان باید اعلام کنند که از برگزاری همایش در سال گذشته چه دستاوردهایی حاصل شده و تشریح کنند که در دومین همایش چه کارهایی قرار است انجام دهند.

وی در خصوص  فایده  برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری بیان داشت : نمایشگاه هایی از این دست با توجه به گستردگی کاربرد خودروهای عمومی در حمل و نقل داخل و بیرون شهر ، می تواند به میزان زیادی راه گشای مشکلات حمل و نقلی در حوزه شهر ها باشد ، ضمن اینکه باید  موضوع آسایش و رفاه  و ایمنی شهروندان مد نظر قرار داشته باشد .

بیاتیان یاد آور شد : در حال حاضر نیاز به خودروهایی داریم که مصرف سوخت کمتری دارند و  در زمینه آلایندگی از استاندارد های مناسبی برخوردار باشند . همچنین تمام شاخص های یک خودرو مناسب و استاندارد در آنها لحاظ شود .

وی در ادامه افزود : برگزاری اینگونه نمایشگاه ها باعث می شود ، که تمام مسئولان دستگاه های مرتبط با حمل و نقل با خودرو سازان داخلی ارتباط و همکاری های بیشتری رابر قرار کنند.

بیاتیان در خاتمه در خصوص کوتاهی دولت در پرداخت سهم 50 درصدی خود در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرداری ها گفت : متاسفانه با کمال تعجب دولت در سال های اخیر هزینه ای پرداخت نکرده و بیشتر هزینه ها در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری توسط شهرداری ها و دستگاه های مرتبط با آن پرداخت شده است . دولت می تواند از محل هدفمندی یارانه ها اعتباری را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: