جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آبان 1393     
ارودی جهادی قم ویژه مسئولین خانه های قرآن و عترت محلات شهر تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،اردوی جهادی یک روزه قم ویژه مسئولین خانه های قرآن و عترت محلات شهر تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

اردوی جهادی یک روزه قم ویژه مسئولین خانه های قرآن و عترت محلات شهر تهران با همکاری ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران و ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران و با حضور علی محمدنایینی قائم مقام حوزه معاونت اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین کوششی دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران ، محمدرضا طالبی نژاد رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت محله و جمع کثیری از مسئولین خانه های قرآن و عترت محلات شهر تهران در اردوگاه یاوران مهدی برگزار شد.

در این اردوی جهادی مسئولین خانه های قرآن و عترت در کارگروه های ده گانه در خصوص تحقق رویکرد شناخت محور و ایمان افزا در فعالیت های قرآنی، موضوعات اولویت دار سبک زندگی اسلامی و ایرانی در شهر تهران و اولویت های مجموعه های قرآنی شهرداری تهران، به بحث و تبادل نظر پرداختند و پس از آن به زیارت مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه (س) پرداختند.

در ابتدای این مراسم محمدرضا طالبی نژاد رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران، ضمن خیر مقدم و قدردانی از مسئولین، گفت: این اردوی جهادی با هدف ترویج فرهنگ دینی و قرآنی برگزار شده است.

طالبی نژاد افزود: در سالی که سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته با تدبیر شهردار تهران، از طریق برگزاری اردوهای جهادی زمینه همگرایی بیشتر در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در محلات شهر تهران، ایجاد می شود و مسئولین خانه های قرآن و عترت به صورت شبکه ای در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات شهر تهران فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی به عنوان اولین سخنران علمی با اشاره به آیه 13 سوره شورا به اقامه دین و برپا داشتن آن در جامعه، تاکید نمود و اشاره کرد که کار مسئولین خانه های قرآن و عترت در محلات، جهاد در جبهه فرهنگی است و آن ها باید به دنبال احیای دین باشند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در خصوص فعالیت های قرآنی متذکر شد که همه مسئولین فرهنگی باید در راه تعالی قرآن و سیره اهل بیت در محلات پیش روند.

وی افزود: خانه قرآن و عترت شبکه ای است که باید باعث تقویت قرآن و ارتقای کار ما در سبک قرآن باشد و در کنار مسجد قرار گیرد که با همدیگر مشارکت داشته باشند.

 در این نشست، علی محمد قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز یادآور شد: رسالت مهم ما در محلات تهران این است که تمام افرادی که کار فرهنگی انجام می دهند باید با در نظر گرفتن آموزه های قرآنی و پاسداری از دین و فرمایشات مقام معظم رهبری در سبک زندگی و سایر حوزه ها فعالیت کنند و ریشه های جنگ نرم را شناختنه و در مقابل آن بایستند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین کوششی دبیر ستاد عالی فعالیت های قرآنی شهرداری تهران در ادامه نشست گفت: خانه های قرآنی باید در سرای محلات نقش ستادی داشته باشند و هماهنگی با ظرفیت های قرآنی ایجادکنند و خاطر نشان کرد که تمام فعالیت های قرآنی باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با مشارکت مردمی و  نگاه چند جانبه با توجه به نیاز ها و اقتضائات فرهنگی محلات و سبک زندگی دینی و قرآنی اجرا شود.

در خاتمه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان رئیس آستان مقدس مسجد جمکران، اظهار امیدواری کرد که پایه های خانه های قرآنی و فعالیت های قرآنی محکم و تثبیت شده باشد که در آینده تغییری در آن ایجاد نشود چراکه قرآن و مسجد عامل مصونیت انسان هاست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: