جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آبان 1393     
واکنش روسیه به ادعای دبیرکل ناتو

 

نماینده دائم روسیه در مقر ناتو معتقد است مقامات بروکسل بر نقض توافقات مینسک از سوی دولت اوکراین اذعان دارند، ولی منطق «مقصر جلوه دادن روسیه در بحران اوکراین» همچنان بر این سازمان حاکم است.

فارس: نماینده دائم روسیه در مقر ناتو معتقد است مقامات بروکسل بر نقض توافقات مینسک از سوی دولت اوکراین اذعان دارند، ولی منطق «مقصر جلوه دادن روسیه در بحران اوکراین» همچنان بر این سازمان حاکم است.

به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، «الکساندر گروشکو» نماینده دائم روسیه در مقر ناتو در بروکسل روز جمعه اعلام کرد که مقامات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خود به موارد نقض توافقات صلح مینسک از سوی دولت اوکراین واقف بوده و به آن اذعان می‌کنند.

گروشنکو در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «مقامات ناتو بجای اینکه مقامات کی‌یف را بعنوان "شریک خاص خود" در اجرای دقیق توافقنامه مینسک تشویق کنند، در حالیکه خود متوجه عدم اجرای تعهدات برعهده گرفته شده از سوی آنها هستند، همچنان اصرار دارند که دلایل بدون پایه و اساس و ساختگی در خصوص ادامه تلاش‌های روسیه برای بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین ارائه دهند».

سفیر روسیه در بروکسل تاکید کرد: «همچنان همان منطق مبتنی بر اینکه بهترین کار این است که همه تقصیرها را به گردن دیگران انداخت، در ناتو حاکم است.انتخابات دوم نوامبر (11 ابان) در مناطق دونتسک و لوهانسک دقیقا بر اساس توافقات مینسک است که یکی از بندهای آن مبتنی بر حق مردم مناطق شرقی برای برگزاری انتخابات محلی است و مقامات مسکو دلیلی برای مخالفت با این اقدام نمی‌بینند».

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل جدید ناتو اعلام کرده بود که اعلام روسیه در خصوص به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات غیرقانونی در «دون باس» (مناطق شرق اوکراین) گویای ادامه سیاست مسکو در افزایش تنش در داخل اوکراین است.

در بیانیه دبیرکل ناتو که روز جمعه در سایت رسمی این سازمان منتشر شد، یادآوری شده است که انتخابات برنامه ریزی شده برای روز یکشنبه  تلاش‌های برای حل و فصل بحران داخلی در اوکراین را از بین برده و مستقیما برخلاف قانون اساسی این کشور است.

استولتنبرگ تاکید کرد که ناتو نتیجه این انتخابات غیرقانونی را به رسمیت نخواهد شناخت.

لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوی در دو جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین قرار است روز یکشنبه (2 نوامبر، 11 آبان) برگزار شود. روسیه از هم اکنون اعلام کرده که نتیجه آن را به رسمیت خواهد شد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته تاکید کرد که دولت ایالات متحده و جامعه بین الملل این انتخابات را به رسمیت نخواهد شناخت و آنرا نقض توافقات مینسک ارزیابی می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: