جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آبان 1393     
استاندارد آلایندگی ساختمان باید تعریف شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ؛ رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران ، در خصوص همکاری های مشترک میان ستاد محیط زیست شهرداری تهران  و شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد محیط زیست در زمینه تاییدیه طرح ها و لوایح مربوط به انرژی های نو با شورا در حال همکاری است .

شاعری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در حال حاضر ، لایحه توسعه انرژی های نو در شورای اسلامی شهر تهران در حال پی گیری است و به صحن شورا فرستاده شده است که به زودی به تصویب می رسد. با تصویب این لایحه سازندگان ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی و به کار گیری  انرژی های نو می شوند .

وی در ادامه در خصوص به کارگیری روش هایی برای تشویق شهروندان در زمینه استفاده از طرح های زیست محیطی گفت : در این زمینه لازم است تا طرح های علمی پژوهشی بسیاری ارائه شود و نیازمند اقدامات فنی و فرهنگ سازی هستیم .

شاعری در خصوص  اقدامات فنی و آموزشی ستاد محیط زیست گفت : دستور العمل های لازم برای معاینه فنی ساختمان به شهرداری های مناطق تهران فرستاده شده است و به تکنیسین ها آموزش های لازم داده شده تا معاینه فنی ساختمان های شهرداری را به اجرا در آورند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا با یک شرکت بازرسی و کنترل کیفیت قرار داد بسته ایم و در حال ارائه برنامه های آموزشی به کارکنان بخش فنی هستیم . در زمینه آموزش به شهروندان نیز آموزش بهینه سازی مصرف انرژی را در دستور کار قرار داده ایم و ستاد محیط زیست دستور العمل های خود را به سراهای محلات فرستاده است که این دوره ها با محوریت مدیریت مصرف انرژی شروع شده است .

شاعری  در ادامه یاد آور شد  : در این کلاس های آموزشی ، آموزش های لازم شهروندی برای دانش آموزان ، معلمان ، در نظر گرفته شده و در خصوص طرح معاینه فنی ساختمان با ارائه آموزش های مناسب ، آگاهی های لازم را برای توجه به آلاینده های خانگی به وجود  آوردیم .

وی افزود: اگر مردم متوجه شوند که با انجام  معاینه فنی ساختمان می توانند تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری کنند، قطعا این کار را انجام خواهند داد. چرا که تا 20 درصد در مصرف انرژی کاهش خواهیم داشت و تا 95 درصد از انتشار گاز مونوکسید کربن در شهر جلوگیری خواهیم کرد.

شاعری با اشاره به سهم 30 درصدی منابع آلاینده ساختمانی بیان داشت: در کل ساختمان های تجاری و اداری و مسکونی باعث ایجاد 30 درصد آلودگی هوای تهران هستند و شهروندان با انجام سالی دوبار معاینه فنی ساختمان که هزینه آن در حدود 500 هزار تومان برای هر بازدید است می توانند سهم مناسبی در کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشند.

وی در خاتمه گفت:  با وضع عوارض برای ساختمان های آلاینده می توان تا حد زیادی در زمینه این امر الزام ایجاد کرد و این مورد نیازمند ارائه طرح و لوایح از طرف سازمان محیط زیست به مجلس است . درخواست ما از نمایندگان محترم مجلس آن است که استاندارد آلایندگی ساختمان را تهیه کرده و به تصویب   برسانند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: