جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 آبان 1393     
زلزله 4/9 ریشتر استان فارس را لرزاند

به گزارش شهرداری نیوز ؛ دکتر فریدونی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص زلزله  ای که در شهرستان دوبرجی فارس رخ داد گفت : در ساعت 59 / 11 صبح دیروز زلزله ای به قدرت  4 و 9 دهم ریشتر شهرستان دوبرجی فارس را لرزاند و منجر به خسارات مالی در این شهرستان شد .

فریدونی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : این شهرستان دو برجی استان فارس با دارا بودن 80 هزار نفر جمعیت و سابقه زلزله در سال 51 که منجر به از بین رفتن 5 هزار نفر شد ، جزء مناطق زلزله خیز بوده و از حدود یکسال پیش تعداد 100 زلزله و پس زلزله در این منطقه گزارش شده است .

وی در ادامه افزود: آخرین زلزله که منجر به ریزش تعدادی از خانه های روستایی و عشایری و تخریب و ریزش در جاده های ارتباطی شده ، در ساعات نزدیک به ظهر اتفاق افتاده است و موجب بر هم خوردن آرامش منطقه و به خصوص 12 هزار تن از دانش آموز شده است .

فریدونی خاطر نشان کرد : زمین لرزه منجر شد تا مردم این شهرستان برای جلوگیری از آسیب های پس لرزه ها در خیابان آواره و خانه بدوش شوند.

وی در خاتمه  گفت  : از همین جا از مسئولان و دست اندر کاران امر اعم از وزارت کشور ، استانداری فارس ، سازمان هلال احمر ، سازمان مدیریت بحران کشور  و نیز مجلس شورای اسلامی در خواست داریم که هیاتی را برای کارشناسی و ارسال گزارشات از وضعیت پیش امده در منطقه بفرستند و تمهیدات لازم را برای اسیب دیدگان از این زمین لرزه در نظر بگیرند. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: