جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 آبان 1393     
پهنه غربی تهران به میزان 124 هکتار سبزتر شد

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 9 با اشاره به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در منطقه از کاشت بیش از 100 هزار اصله درخت در سطح محدوده و در قالب جنگلکاری و معابر شهری خبر داد و گفت: با این اقدام بیش از 100 هکتار فضای سبز طی یکسال اخیر در پهنه غربی پایتخت ایجاد شد.

سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: این شهرداری همواره با اجرای طرح های متنوع و مختلف در حوزه ارتقا زیباسازی و افزایش سرانه فضای سبز برای جلب رضایت شهروندان منطقه گام های عمده و اساسی برداشته است.

وی تصریح کرد: طرح کمربند سبز پایتخت با هدف ارتقا زیبایی محلات و افزایش سرانه فضای سبز ، سرانه فضای سبز منطقه را به عدد 12.18 رساند و این موضوع با توجه به اینکه منطقه 9 یکی از مناطقی است که از لحاظ آلاینده های زیست محیطی با وجود فرودگاه مهرآباد ، ترمینال غرب ، مسیر ترانزیتی جاده مخصوص کرج ، بزرگراه فتح و 45 متری زرند مشکلات فراوانی دارد بسیار حائز اهمیت است.

شهردار منطقه 9 افزود: براساس طرح کمربند سبز ، 124 هکتار فضای سبز در منطقه و در محدوده بزرگراه فتح و پایگاه یکم شکاری مهرآباد در 2 فاز اجرایی شد که در فاز نخست 50 هکتار و در فاز دوم نیز 74 هکتار به فضای سبز محدوده اضافه شد.

حسینی ادامه داد: جهت توسعه سرانه فضای سبز محدوده ، در ماههای اخیر طرح های مناسبی نظیر کاشت انواع گل و گیاه در نظر گرفته شد و با اجرای عملیات به زراعی ، امکان نوسعه فضای سبز نیز به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و زیباسازی محیطی منظر شهری، بازسازی معابر بوستانها و قطعات فضای سبز سطح محدوده نیز گفت: به همین منظور در نیمه نخست سالجاری عملیات کاشت درخت و درختچه، احداث و بازسازی فضای سبز و کاشت گلهای فصلی زیبا در بوستانهای سطح منطقه و معابر انجام شد.

شهردار منطقه 9 به میزان یکصد هکتار عملیات احداث و بازسازی فضای سبز طی نیمه نخست سالجاری در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 98 هکتار احداث فضای سبز در محدوده پایگاه یکم شکاری مهرآباد و حریم فرودگاه مهرآباد صورت گرفت و علاوه بر این ، عملیات بازسازی فضای سبز نیز در بوستانها ، بلوار فرودگاه مهرآباد ، 30 متری جی و محدوده پل کن به میزان حدود 2 هکتار نیز انجام شد.

وی تاکید کرد: رضايتمندي شهروندان و تأمين نيازهاي آنان در زمينه ايجاد فضاي سبز و همچنين حفظ و نگهداري از اين فضاها از ديگر اهداف اجرايي است که همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: این شهرداری در راستای نگهداشت فضای سبز معابر شهری نیز طرح های مختلفی را دنبال می کند و طرح های لازم برای نگهداشت فضای سبز در سطح محدوده به ویژه میدان آزادی و سطح بزرگراهی در حال اجرا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: