جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 آبان 1393     
در بوستان مادر، درختی نبود که قطع کنیم

به گزارش شهرداری نیوز،قالیباف شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر گفت:من به عنوان شهردار تهران بسیار خوشحالم و از این جلسه استقبال می‌کنم اگر بحثی در شورا باشد برای خدمت به مردم است.

وی افزود: من خدمت آقای حقانی عرض کردم که ما با هم هیچ فصل مشترکی نداریم و فقط راه ما در تلاش و زحمت یکسان است.

قالیباف خطاب به آقای حقانی بیان داشت: شما مویتان را در شهرداری سپید کرده‌اید و قابل احترامید و در این مورد من به آقای عبداللهی عرض کردم که اگر آقای حقانی توصیه‌ای داشتند به آن گوش دهیم و چنانچه با قوانین سازگاری نداشت به من اطلاع دهید تا بگویم که چه کنیم.

وی افزود: ما یک رسالت داریم و متاسفانه موضوع اسید پاشی که هیچ انسان منصفی آن را نمی‌پسندد را می‌خواهند به اسلام و امام حسین(ع) ربط دهند که از این بابت متاسفم.

قالیباف  با تاکید بر اینکه برخلاف آنکه در رسانه‌ها عنوان شده این زمین نه تنها 70 هکتار نبوده است بلکه 7 هکتار بوده اظهار داشت: از آغاز تصدی بنده به عنوان شهردار این زمین فاقد هر نوع درختی بوده ضمن اینکه اصلا هیچگونه ردیف و اعتباری برای ساخت به بوستان مادر اختصاص نیافته است.

وی با عنوان اینکه با طرح جامع همیشه مخالفتهایی وجود دارد افزود: از آن جمله می‌توان به مخالفت‌های دهه 70 در این راستا اشاره کرد که من علی رقم مخالفتهای تمامی مسئولان مدافع طرح جامع بودم ضمن اینکه آقای مسجد جامعی و چمران به عنوان روسای شورای شهر در این دو سال در دهه سوم شورا یکی از اعضای آن بودند مبحثی را در رابطه با حفظ فضای شهر داشتیم.

شهردار تهران ادامه داد: تاکید شهرداری بر حفظ فضای شهر تا آنجا بود که حتی نه تنها در زمین‌هایی که سند مالکیت آن مشخص نبود بلکه حتی در زمین‌های مردم نیز اجازه کاشت درخت در راستای افزایش فضای سبز داده شد.

قالیباف در پاسخ به اظهارات حقانی افزود: اگر پهنه‌ای در شهر وجود داشته باشد که علی رقم تعریف آن به عنوان مکانی جهت ایجاد فضای سبز اظهار داشت: در صورتی که مطابق بررسی‌ها مشخص شود که این منطقه از لحاظ دارا بودن فضای سبز غنی است پهنه G به R و D تغییر خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر ماه 1400 تغییر در طرح جامع وجود دارد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها سرانه فضای سبز درمنطقه 5 برای هر نفر در حدود 10 متر است که فضای سبز فعلی این منطقه بیش از آن چیزی است که در افق 1404 تعیین شده است.

شهردار تهران در ادامه به حضور 7 عضو در کمیسیون ماده 5 اشاره نمود و افزود: تنها بنده در این کمیسیون به عنوان یکی از اعضای مدیریت شهری حضور دارم و 6 نفر عضو دیگراین کمیسیون از اعضای دولت هستند ضمن اینکه نتیجه‌ بررسی ها در هر جلسه به صورت رای‌گیری و با مباحثه تک تک اعضا است.

قالیباف با اشاره به اینکه درنهایت مجموع آراء تعیین کننده چگونگی عملکرد خواهد بود تاکید کرد: آنچه باید در نظر داشت توجه به این موضوع است که کمیسیون ماده 5 اصلا مربوط شهرداری نیست بلکه زیر نظر شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد در حالی که همه مردم بر این عقیده‌اند که شهرداری کمیسیونی ساخته و در آن کمیسیون به هر اقدامی دست می‌زند.

وی تصریح کرد:  مدیریت شهری تنها از یک رای در این کمیسیون برخوردار است به طوریکه حتی رئیس شورای شهر به عنوان ناظر در این جلسه از حق رای برخوردار نیست.

شهردار تهران ادامه داد: پرونده بوستان مادر به کمیسیون پس از ارجاع به کمیسیون شهرسازی  و معماری در سال 92 از تغییر پهنه Gبه S برخوردار شد و در اینجا باید به آقای حقانی بگویم با این تفاسیر یعنی شما می‌گویید شورای عالی شهرسازی دچار اشتباه شده است.

وی با عنوان اینکه من همواره به قانون احترام گذاشتم گفت: همه می‌دانند که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد من با خط مشی ایشان  مخالف بودم و آن را نمی‌پسندیدم اما این به معنا نیست که چون من پذیرای سیاست ایشان نبودم قانون را تغییر دهم.

شهردار تهران تاکید کرد: همه می‌دانند قالیباف درختی قطع نکرده چون از ابتدا  وجود نداشته است.

قالیباف با عنوان اینکه در همین کمیسیون ماده 5 بنده موفق شدم 100 هکتار  از باغ کن را به بند Gتغییر دهم اظهار داشت: تا کنونن10 درصد به فضای سبز شهر تهران افزوده شده و این در حالی است که بوستان مادر از وسعتی به میزان 7 هکتار برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان تصدی بنده در شهرداری تهران تاکنون تنها 100 هکتار فضای سبز در منطقه 5 ایجاد شده افزود: بیان این قبیل مسائل بی‌انصافی است ونباید مردم را نسبت به مدیریت شهری بی‌اعتماد نمود هرچند از یک ماه قبل نیز با درخواست از اعضای شورا در صدد تشریح این مسئله بودم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کرد: متاسفانه مسائلی نظیر شکایت به قوه قضاییه در رسانه‌ها مطرح شد که تمامی این موارد نتیجه‌ای جز ضربه زدن به افکار عمومی نداشت و هر چند تذکر حق اعضای شورا اما باید پیامدهای آن را نیز در نظر داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: