جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 اسفند 1392     
ضوابط مناسب سازی فضاهای شهری نهایی شد

به گزارش شهرداری نیوز ، مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از جمع بندی ضوابط مناسب سازی در فضاهای شهری خبر داد و گفت : این ضوابط که در کاربری های مختلف پیش بینی شده است ، طی ماه آینده به مناطق و دستگاه هایی که در این زمینه دخیل هستند ابلاغ می شود و بعد آن ملاک ارزیابی قرار خواهد گرفت .

مهندس کریمیان اقبال با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مناسب سازی فضاهای شهری گفت : هم اکنون ضوابط و قو انین در زمینه مناسب سازی فضاهای شهری احصا و به روز شده است و همچنین به روز کردن قوانین نیز در این حوزه دردستور کار قرار داشت که در حال حاضر نهایی شده است .

 

وی افزود: این قوانین در کاربری های مختلف برای ساختمان های مسکونی ، عمومی ، پارک ها و ساختمان های ادارات دولتی وشهرداری ها احصا و جمع بندی شده است که به صورت دفترچه ای طی ماه آینده به مناطق و دستگاه هایی که در این زمینه دخیل هستند ابلاغ می شود و بعد ابلاغ ملاک ارزیابی قرار  خواهد گرفت .

 

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به این ضوابط خاطر نشان کرد : این بحث در ساختمان های عمومی  و همچنین فضاهای عمومی تعریف شده است و فضاهای خصوصی مانندساختمان های مسکونی و غیره نیز شامل آن می شود.

 

کریمیان اقبال تصریح کرد : در ضوابط پیش بینی شده فضاهای عمومی با انواع کاربری مانند پارک ها و ساختمان عمومی نظیر مترو، ترمینال ها و غیره نیز پیش بینی شده است .

 

وی در ادامه با اشاره به چگونگی نظارت بر اجرای این ضوابط گفت : با ابلاغ این ضوابط به  ارگان ها دستگاه های ذی ربط نظارت توسط خود دستگاهها صورت می گیرد ، ضمن آن که با سازمان نظام مهندسی نیز در این زمینه مذاکراتی شده تا در صورت امکان کنترل این ضوابط در ساختمان ها توسط  مهندسان ناظرانجام شود که این کار نیز در حال پیگیری است .

 

کریمیان اقبال افزود : همچنین این موضوع که رعایت ضوابط مناسب سازی در نقشه های ساختمان های اداری ، تجاری و خصوصی اجرایی شود نیز در حال پیگیری است .

 

به گفته مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ، در طراحی و مطالعات فضاهای شهری مانند میادین نیز نماینده ای از ستاد مناسب سازی نظارت دارد و بر اجرای نقشه ها نظارت می کند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: