جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
ارتقا کیفیت حمل و نقل عمومی با نگاه به حمل و نقل انسان محور

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل عمومی و خدمات شهری با حضور تعدادی از شرکت های حمل و نقل داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان و برگزاری این نمایشگاه جایگزینی حمل و نقل انسان محور در مقابل حمل و نقل خودرو محور است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به این موضوع که معابر شهری در دهه گذشته برای تردد راحت تر خودروها طراحی شده اند و بیشتر بر جنبه کاهش مشکلات ترافیکی مربوط به رفت و آمد خودروها تاکید شده است،افزود :با هدف گذاری صورت گرفته در نظر داریم تا راه های رسیدن شهروندان به مقصد را هموارتر کنیم و طبعأ توسعه حمل و نقل عمومی،ایمنی سازی مسیرهای شهری برای پیاده روی و دوچرخه سواری در سطح شهر و در نهایت ارتقا کیفیت حمل و نقل عمومی بخشی از نگاه به حمل و نقل انسان محور است.

وی در زمینه همکاری شرکت های تولید کننده خودروی داخلی و شرکت های خارجی تصریح کرد:این حق شرکت های داخلی است که بتوانند با همتای خارجی خود همکاری و مشارکت داشته باشند تا در این راستا توان مهندسی داخلی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پروژه های مشارکتی افزایش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: شرکت های داخلی نباید صرفأ نقش واسطه ای داشته باشند و تنها وارد کننده محصولات شرکت های خارجی در کشور باشند بلکه این شرکت ها باید حداقل سهمی را در تولید خودروهای به روز داشته باشند.

سید جعفر تشکری هاشمی در رابطه با خودروهای مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد : حوزه حمل و نقل به صورت مجموعه ای است که دائمأ با پیشرفت  تکنولوژی و دانش همگام است،لذا سعی سازمان حمل و نقل و ترافیک بر همکاری با صنعتگرانی است  که به دانش و تکنولوژی روز مجهز بوده و در تولیدات استفاده می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: